La legislatura catalana

Salvador Illa es reunirà amb la vicepresidenta de la Comissió Europea a Brussel·les

El president es reunirà amb Teresa Ribera per abordar la transició ecològica

El president, Salvador Illa, ahir al Parlament. QUIQUE GARCÍA / EFE
07/02/2025
1 min
Regala aquest article

BarcelonaEl president de la Generalitat, Salvador Illa, té en marxa una gira per Espanya amb una agenda atrafegada, però també un seguit de viatges programats per Europa. D'aquí a uns dies tornarà a Brussel·les, on ja va ser al novembre, i aquest cop es reunirà amb la vicepresidenta de la Comissió Europea, Teresa Ribera, segons ha pogut saber l'ARA. El viatge a la capital europea està programat per als dies 19 i 20 de febrer. Amb Ribera, Illa té previst tractar afers com l'impuls de la ciència i la recerca en descarbonització i en mobilitat sostenible. Illa hi participarà amb el conseller d'Unió Europea i Exteriors, Jaume Duch.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Dilluns, l'executiu d'Illa aprovarà precisament un pla sobre el vehicle elèctric per intentar complir els objectius de sostenibilitat que marca la Unió Europea. Un programa que inclourà una bateria d'ajuts i expansió de punts de recàrrega, entre altres mesures. De fet, aquesta setmana el Govern ja s'ha enfocat en la ciència, amb l'anunci des de l'Institut de Ciències Fotòniques d'una inversió de 2.000 milions d'euros en ciència i investigació, i presentant a Barcelona el primer ordinador quàntic fet íntegrament a Espanya.

Durant el viatge a Bèlgica no es preveu que es reuneixi amb Carles Puigdemont, una trobada que es va ajornant, tot i que el president de la Generalitat no hi ha tancat la porta. Illa farà també una conferència econòmica al Col·legi d'Europa, a Bruges, amb estudiants i empresaris convidats, i participarà en el ple del Comitè de les Regions. El Govern espera tancar altres reunions amb institucions europees per a aquests dies. En la primera visita a Brussel·les, Illa ja es va reunir amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola.

stats