Política17/09/2012

Joan Carles I prova el nou model d'helicòpter de l'exèrcit davant de la premsa

El rei espanyol s'enfila a un NH90 i el pilot que l'acompanyava assegura després de l'experiència que el monarca ha portat l'aparell durant part del trajecte i que ha demostrat "molt bons reflexos"

Ara
i Ara

BarcelonaLa monarquia espanyola continua el rentat de cara permanent en què s'ha instal·lat després de la cadena de desastres –cas Urdangarin, viatge i caiguda a Botswana, tret accidental de Froilán– dels darrers mesos.

Inscriu-te a la newsletter Qui és més corrupte?Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

En pocs dies, s'ha estrenat una web de la casa reial que promet transparència i s'ha inundat els mitjans de comunicació de fotografies familiars que desprenen felicitat pel 40è aniversari de Letícia. I aquest dilluns ha tocat un vol amb helicòpter de Joan Carles I: un passeig aeri durant el qual, segons ha declarat el pilot de proves que anava amb ell, el rei ha portat l'aparell. La premsa havia estat convocada i hi ha acudit en massa, però les imatges només mostren com tant Joan Carles I com el pilot pugen a l'helicòpter i, de lluny, com l'aparell s'enlaira. No es veu el que passa a dins durant el vol.

Cargando
No hay anuncios

L'aparell és un NH90, el model amb què es renovarà la flota de l'exèrcit espanyol, informa l'agència Efe. El vol ha estat de gairebé mitja hora. Han sortit de la base de Cuatro Vientos i han anat fins al pantà de Valmayor, a la serra madrilenya, a prop de San Lorenzo del Escorial.

Té "molt bones mans", segons el pilot

Cargando
No hay anuncios

Segons el pilot de proves que ha participat en el vol, Fernando Hernández Antuña, Joan Carles de Borbó ha volgut encarregar-se tant de l'enlairament com de l'aterratge, de tornada a la base aèria madrilenya, i només li ha deixat els comandaments a la zona del pantà, per fer una simulació de salvament amb pilot automàtic.

Seguint aquest relat, l'aparell s'ha aturat a l'aire a 200 peus sobre el pantà i, quan ha tornat a agafar alçada, el rei ha tornat a prendre el control dels comandaments per tornar a Cuatro Vientos, a una velocitat màxima de 140 nusos i a una alçada màxima de 4.000 peus.

Cargando
No hay anuncios

Després de l'aterratge, Hernández Antuña ha declarat als periodistes que Joan Carles I "realment pilota molt bé", malgrat que feia més de set mesos que no portava els comandaments d'un helicòpter, segons li ha confessat el mateix monarca. "M'ha sorprès quines mans té, molt bones mans i molt bons reflexos", ha dit.

Hernández Antuña és pilot de proves de la companyia Eurocopter Espanya, que preveu lliurar en el primer trimestre del 2013 a l'exèrcit espanyol la primera unitat d'aquest nou aparell de transport tàctic. El contracte, firmat pel govern de Rodríguez Zapatero el 2006, preveu la compra de 45 aparells per renovar la flota, dins del programa de modernització de les forces armades espanyoles.

Cargando
No hay anuncios

Un cop equipat, cada aparell NH90 costa uns 25 milions d'euros. Tot i que el govern espanyol va comprometre 1.260 milions l'any 2006 per comprar 45 aparells, la crisi ha obligat a reduir la comanda inicial en set aparells.