Trànsit
Política01/02/2011

Puig assegura que ha fet una "modificació total" dels 80 quilòmetres per hora

La limitació s'ha mantingut només en els trams que ja estaven limitats a aquesta velocitat abans dels canvis de l'anterior Govern

Albert Castellví
i Albert Castellví

BarcelonaEl conseller d'Interior, Felip Puig, ha sortit al pas de les informacions que asseguraven que no havia complert la promesa electoral de CiU d'eliminar completament la limitació de 80 quilòmetres per hora a les vies d'accés a Barcelona. Segons ell, el seu departament ha fet "una modificació total de la mesura que es va prendre el 2008", ja que els trams que continuaran limitats a 80 "ja ho estaven abans" dels canvis introduïts pel tripartit. Puig conclou, doncs, que s'han eliminat "totes les limitacions de 80 que s'havien afegit a les que ja existien".

Inscriu-te a la newsletter La setmana horribilis de Pedro SánchezUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Entrevistat a Els matins de TV3, Puig ha assegurat que intentarà "explotar les bondats d'un bon sistema, que és la velocitat variable, però que s'havia aplicat malament", i que per aquest motiu "els topalls de velocitat no seran de 80 quilòmetres com a màxim", sinó que en determinades vies es podrà arribar als 100 o 120 quilòmetres per hora. Segons ell, la velocitat es regularà "en funció de la contaminació, de la congestió i del sentit comú", i quan el sistema estigui implantat en totes les carreteres també permetrà "discriminar en funció de l'hora". A més, ha afegit que la velocitat d'entrada i de sortida de Barcelona no sempre serà la mateixa.

Cargando
No hay anuncios

El conseller d'Interior ha negat també que la limitació dels 80 quilòmetres per hora hagi influït positivament en la reducció de la contaminació atmosfèrica i de l'accidentalitat. En aquest sentit, ha assegurat: "Haurem de veure si la relativa petita millora de contaminació que s'ha produït en alguns llocs ha estat conseqüència dels 80 quilòmetres". Segons ell, aquesta millora podria ser atribuïble també a la reducció de trànsit que hi ha hagut darrerament arran de la crisi o als plans Renove. Sobre la sinistralitat, ha apuntat que "es va reduir en un 13% el 2010 en relació amb el 2009" a Catalunya fora de la zona 80, mentre que dins d'aquesta zona "va créixer un 27%". I ha afegit: "La velocitat variable serveix per gestionar millor la seguretat viària. Si la solució fossin els 80 quilòmetres, s'haurien aplicat a tot arreu".

Puig ha parlat també del cost que tindrà l'aplicació de la velocitat variable, que ha fixat en 6 milions d'euros, fet que suposarà "un estalvi del 25%" en relació amb el que havia pressupostat el Govern anterior.

Cargando
No hay anuncios

Policies i bombers

D'altra banda, el responsable d'Interior ha parlat també de la retirada del Codi Ètic dels Mossos d'Esquadra, que va decidir retirar perquè el considerava "un despropòsit sense consens" que s'havia utilitzat com a arma "de propaganda i agitació electoral". I en relació amb el cos de Bombers, assegura que "sens dubte" s'ha produït un canvi en l'estat d'ànim d'aquests professionals arran de l'incendi d'Horta de Sant Joan, que "va produir una fractura interna que no es va cosir bé perquè no es van assumir responsabilitats polítiques". Puig ha criticat que el seu antecessor en el càrrec, Joan Saura, "instrumentalitzés políticament" els bombers", i s'ha compromès a "recuperar el seu estat d'ànim".

Cargando
No hay anuncios

Finalment, Puig s'ha referit al nomenament de Xavier Crespo com a secretari de Seguretat del Govern. Segons ell, "no hi haurà marxa enrere" en aquesta decisió, i si s'ha aturat ha estat només perquè Crespo "pogués fer correctament el traspàs de poders" a l'alcaldia de Lloret, que ocupa actualment. "No hi ha cap dubte sobre la seva idoneïtat, ha conclòs el conseller.