El Príncep Felip suspèn el seu viatge oficial al Brasil per una avaria a l'avió
Un curtcircuit ha impedit el normal funcionament d'un aleró. Els tècnics no han pogut reparar l'avaria a temps. L'avió es va comprar el 2003 de segona mà
Torrejón de ArdozEl Príncep Felip ha suspès el seu viatge de dos dies a Sao Paulo per una avaria en un dels alerons de l'avió, que ha fet que no es pogués enlairar.
L'aeronau, un Airbus A-310 de la Força Aèria Espanyola, estava preparada per enlairar-se de la base aèria de Torrejón al voltant de la una de la matinada. Tanmateix, set hores més tard, els tècnics encara no havien aconseguit reparar l'aeronau, motiu pel qual s'ha suspès el viatge.
L'origen de l'avaria és un sensor que feia curtcircuit i impedia el normal funcionament d'un dels alerons de l'ala esquerra.
Fonts de la Casa del Rei han explicat que, tot i haver-se substituït la peça avariada, la reparació exigia "un calibratge absolutament exacte" que requeria més temps del que es disposava. Per aquest motiu, el pilot ha decidit suspendre el vol.
El vol tenia una durada prevista de gairebé onze hores i el primer acte de l'agenda del príncep al Brasil era una reunió amb el governador de l'Estat de Sao Paulo, Geraldo Alckmin, programat en principi per a les 14.30 hora local (17.30 hora catalana).
L'avió es va comprar el 2003 de segona mà
L'Airbus A-310 va entrar en servei a Espanya el setembre del 2003, després de comprar-lo de segona mà a la companyia aèria francesa Air France. El llavors president del govern espanyol, José María Aznar, va utilitzar aquesta aeronau per a un viatge oficial als Estats Units.
El Consell de Ministres va autoritzar el desembre del 2000 la compra de dos A-310, per als quals va destinar una partida màxima de 172 milions d'euros -que incloïa la compra i algunes reparacions que van necessitar. Quan van començar a volar per la Força Aèria Espanyola es va estimar que tindrien una vida operativa de 25 anys.
Altres governs, com el francès, l'alemany i el belga, també utilitzen el mateix model Airbus.