Política30/04/2015

El cònsol espanyol a Perpinyà proposa que la ciutat associï la seva marca turística a França i no pas a Catalunya

Brice Lafontaine, tinent d'alcalde al consistori nord-català, qualifica d'"ingerència total" la demanda i assegura que continuaran apostant per 'Perpinyà la catalana'

Acn
i Acn

PerpinyàEl cònsol espanyol a Perpinyà, Gaudencio Villas, creu que si la capital nord-catalana vol atreure més turisme espanyol hauria d'associar la seva marca turística a França i no pas a Catalunya. Així, i en el marc d'un debat celebrat ahir a Perpinyà, va proposar canviar la marca 'Perpinyà la catalana' per 'Perpignan la française' per incrementar el nombre de turistes espanyols a la ciutat, que actualment representen el 16% del total respecte el 25% de catalans. Villas va afegir que “qui vol visitar Catalunya va a Barcelona, no a Perpinyà.”

Inscriu-te a la newsletter El pacte entre Mazón i Feijóo per no enfonsar el PPUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La proposta ha estat feta en el transcurs d'un debat organitzat pel Club de l'Economia del diari francès 'L'indépendant' sobre la promoció turística de la Catalunya Nord. En aquest debat no s'havia convidat la Casa de la Generalitat de Perpinyà, representació del govern a la capital nord-catalana.

Cargando
No hay anuncios

Sobre aquesta proposta, el tinent d'alcalde d'afers catalans a l'Ajuntament de Perpinyà, Brice Lafontaine, ha assegurat que no es plantegen canviar la marca de la ciutat i ha qualificat la proposta del diplomàtic espanyol d'"ingerència total". 'Perpinyà la catalana' va ser una iniciativa aprovada el 1993 pel consistori d'aquest municipi amb la intenció d'intensificar la presència de la cultura catalana a la ciutat rossellonesa.