INFRAESTRUCTURES
Política11/04/2012

Pastor intenta aplacar les crítiques pel corredor mediterrani anunciant una inversió fantasma

Assegura que en els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari valorat en 1.200 milions que no estan pressupostats, però afegeix que ho hauria de pagar la iniciativa privada

Ara
i Ara

MadridLa ministra de Foment, Ana Pastor, ha intentat apagar l'incendi que ha provocat també amb el PP valencià per haver ignorat el corredor mediterrani en els pressupostos del 2012. En un cicle de conferències del diari 'La Razón', ha anunciat que els pròxims mesos posarà en marxa la construcció d'un tercer carril ferroviari del corredor mediterrani valorat en més 1.200 milions que no han estat pressupostats. Per això, ha reclamat la col·laboració d'empresaris espanyols i internacionals. O el que és el mateix, ha anunciat una inversió que no preveu fer l'Estat i que hauria d'anar a càrrec de la iniciativa privada. De fet, ha anunciat que el ministeri ha creat una "unitat específica" de col·laboració publicoprivada per desenvolupar projectes d'infraestructures.

Inscriu-te a la newsletter La setmana horribilis de Pedro SánchezUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Malgrat que els pressupostos de l'Estat no preveuen inversions pel corredor mediterrani, Pastor ha considerat "clau" per a Espanya aquest tercer carril, més encara tenint en compte que l'estat és a la cua d'Europa, perquè només es transporta el 4% de les mercaderies per ferrocarril. Aquest percentatge contrasta, per exemple, amb el 20% d'Alemanya.

Cargando
No hay anuncios

Resposta al malestar del PP valencià

El tercer carril del corredor mediterrani és una reivindicació de la Generalitat Valenciana. Pastor ha intentat aplacar amb l'anunci fantasma el malestar que ha generat al PP del País Valencià. De fet, l'estudi d'aquesta infraestructura l'ha presentat recentment a Foment la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient valenciana, Isabel Bonig. Segons l'estudi, el projecte preveu un tercer carril des de Barcelona als ports de Castelló i València abans del 2015 i fins a Alacant el 2016 amb ample de via europeu que permeti transportar les mercaderies des de la península fins al centre d'Europa.