Òmnium es proposa arribar als indecisos amb la campanya 'Un país normal'
Engega una ofensiva per promoure el diàleg amb els sectors més dubtosos per afermar el dret a decidir i l'aposta per l'estat propi
Barcelona'És normal voler un país normal'. Aquest és un del múltiples eslògans que partir d'aquest dissabte proliferaran per Catalunya de la mà d'Òmnium. Dissabte l'entitat donarà el tret de sortida oficial amb un repartiment massiu d'informació de la campanya 'Un país normal' que es proposa arribar als sectors socials indecisos, davant el moment polític que travessa el país. Es tracta d'una ofensiva per promoure el diàleg intern per aproximar el debat sobre el dret a decidir a "aquelles persones que no se'l senten seu", però que no són radicalment contràries a l'exercici del dret a decidir.
Segons ha explicat en roda de premsa la presidenta d'Òmnium, Muriel Casals, la campanya busca afermar el dret a decidir i l'aposta per l'estat propi i vol sumar altres entitats i col·lectius del teixit social perquè transcendeixi l'entitat impulsora. 'És normal que la gent pugui dir el que pensa', 'És normal portar-te bé amb els teus veïns', 'És normal que un parli en català y el otro en castellano', 'És normal voler un país normal'. Aquestes són algunes de les frases impreses en el mig milió de fulls volants que aquest dissabte es repartiran per Catalunya, en el tret de sortida de la campanya 'Un país normal', impulsada per Òmnium Cultural.
Objectiu: país cohesionat
'Un país normal', a més, vol posar l'accent en un dels valors més preuats del país: la cohesió social. Per Casals, es tracta d'estimular al màxim "el contacte, el diàleg continu, el cos a cos entre persones que estem en tensió pensant en el nostre futur immediat", és a dir, amb iniciatives com la que avui ha presentat Òmnium Cultural. La campanya se centrarà en actes de petit format, de la mà d'entitats arrelades al territori, per promoure el diàleg entorn al procés d'emancipació nacional.
Al marge de la primera activitat de la campanya, 'Un país normal' consistirà en accions "molt diverses i complementàries", que inclouen propostes més convencionals com la inserció de publicitat en els mitjans de comunicació, accions col·lectives organitzades i altres "de caràcter més sorprenent i inesperat". En tot cas, l'"embustiada" del dia 26 d'octubre serà l'acció de més impacte de la campanya, que no preveu actes de grans dimensions, segons ha informat Òmnium.