Política11/09/2015

TMB es defensa: el metro ha rebut el triple de passatgers que a l'hora punta d'un dia laborable

Davant les acusacions d'improvisació i falta de capacitat per absorbir tanta gent, el director del metro de Barcelona, Marc Grau, ha explicat que la L1 anava al màxim de la seva capacitat i el tancament d'estacions estava previst

Albert Solé
i Albert Solé

BarcelonaEl metro ha patit durant tota la tarda moments de col·lapse, tot i que des de TMB asseguren que era una situació prevista i controlada en tot moment, i que no han improvisat. De fet, la mateixa alcaldessa Ada Colau ho ha explicat via Twitter:

Cargando
No hay anuncios

Marc Grau, director del metro de Barcelona, han explicat a l'ARA que la L1 és la que ha patit més perquè el seu recorregut coincidia amb la Meridiana, i com que se sabia, aquesta línia ha funcionat al màxim de la seva capacitat, amb tots els combois que hi poden circular, amb freqüències de tres o quatre minuts. La L1 té un ample de via diferent del de la resta de la xarxa, i per això no podien ampliar la freqüència.

És per aquest motiu que hi ha hagut moments –una hora abans de la Via Lliure, i una hora després– que hi ha hagut el triple de passatgers (110.000) que en l'hora punta d'un dia laborable: "No tenim una xarxa de metro preparada per als 11-S sinó per al dia a dia", ha reconegut Marc Grau. Durant tot el dia hi ha hagut un 23% més de passatgers a la xarxa de metro que durant la Diada del 2014. "Ja vam preveure un augment de viatgers respecte a l'any passat amb una forquilla de possibilitats, i el resultat estava dins el que havíem previst, però per la banda alta".

Cargando
No hay anuncios

Per aquest motiu s'han hagut de regular els accessos en algunes estacions molt concorregudes, és a dir, tancar algunes estacions durant uns minuts. Les regulacions són habituals, expliquen des de TMB, en casos de grans aglomeracions com concerts de la Mercè o el Piromusical, per motius de seguretat. Quan les andanes són plenes, tanquen els accessos fins que els trens absorbeixen tots els passatgers, i després tornen a deixar entrar gent a l'estació. "Teníem previstes les regulacions, esclar, i per això s'ha actuat amb la normalitat que la situació requeria", explica el director del metro.

Cargando
No hay anuncios

Aquestes regulacions també estaven previstes, i per això, expliquen, fa dies que TMB i l'ANC han estat preparant aquest operatiu. Així, voluntaris de la Via lliure, Mossos i la Guàrdia Urbana estaven preparats per fer aquestes regulacions quan calgués. "La gent ha sigut pacient i cívica i malgrat tot han entès la situació".

A Renfe, trens plens

Cargando
No hay anuncios

La xarxa ferroviària de Renfe també s'ha omplert de gom a gom, en especial a les línies R1, R2, R3 i R4. En les hores prèvies a la Via, les Rodalies han absorbit bé el volum de passatgers, però en l'operació tornada s'ha complicat. L'afluència massiva a les estacions de Barcelona ha fet que els trens anessin al màxim de la seva capacitat. Per motius de seguretat s'ha regulat l'accés a les andanes, com ha passat amb el metro.

Cues d'11 quilòmetres a la ronda de Dalt

Cargando
No hay anuncios

La roda de Dalt de Barcelona, la C-58, la C-17, la C-33 i la B-23 han registrat uns quants quilòmetres de retencions de vehicles que s'han desplaçat per assistir a la Via Lliure a l'avinguda Meridiana. Les cues s'han concentrat sobretot entre dos quarts d'una del migdia i dos quarts de tres de la tarda. Segons el Servei Català de Trànsit, a la ronda de Dalt s'han registrat fins a 11 quilòmetres de cues entre Esplugues i Via Júlia, a la C-58 hi ha hagut sis quilòmetres de retencions entre Ripollet i la Trinitat, a la C-17 i la C-33, tres quilòmetres, i a la B-23, dos quilòmetres més. Per la seva banda, la ronda Litoral no ha presentat problemes de trànsit en relació a retencions.