El govern Rajoy fracassa amb la marca Espanya
La situació econòmica, les actuacions de la Corona i la poca concreció han fet embarrancar el projecte
MadridEl cap de la diplomàcia espanyola, José Manuel García-Margallo, va etzibar a principis d'any a la seva homòloga nord-americana, Hillary Clinton: "Espanya ha tornat!". Mesos després, amb la prima de risc i el bo a deu anys disparats de manera constant, aquella empenta patriòtica ha perdut gas. Redreçar l'economia i fer-se un lloc al món occidental serà molt més complicat del que pensava el PP. Des de l'àmbit empresarial i des de l'entorn del govern espanyol es comencen a constatar ja les enormes dificultats per vendre a fora l'anomenada marca Espanya, una de les promeses electorals de Rajoy. Madrid s'aferra ara als èxits de la selecció espanyola per provar de revifar el projecte.
Formalment, la idea camina. Hi ha un alt comissionat que ho ha de liderar: el vicepresident d'Inditex, Carlos Espinosa de los Monteros. Es tracta d'un càrrec amb rang de secretari d'estat però sense remuneració econòmica i que penja jeràrquicament del president del govern espanyol. A la pràctica, però, tot està encallat.
Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM
I també:
- Els empresaris es ressenten de la marca.
- Entrevista a Martín Vivancos, professor de màrqueting d'EADA: "Mentre venien a comprar ningú es va preocupar de vendre la marca Espanya".
- Els mercats ja no creuen en l'efecte del nou executiu.
- Vincular la marca amb l'Eurocopa.
- El 'made in Barcelona', ganxo de les empreses per sortir al món.