CONSEQÜÈNCIES DE LA CRISI
Política08/07/2012

El govern Rajoy fracassa amb la marca Espanya

La situació econòmica, les actuacions de la Corona i la poca concreció han fet embarrancar el projecte

Joan Rusiñol
i Joan Rusiñol

MadridEl cap de la diplomàcia espanyola, José Manuel García-Margallo, va etzibar a principis d'any a la seva homòloga nord-americana, Hillary Clinton: "Espanya ha tornat!". Mesos després, amb la prima de risc i el bo a deu anys disparats de manera constant, aquella empenta patriòtica ha perdut gas. Redreçar l'economia i fer-se un lloc al món occidental serà molt més complicat del que pensava el PP. Des de l'àmbit empresarial i des de l'entorn del govern espanyol es comencen a constatar ja les enormes dificultats per vendre a fora l'anomenada marca Espanya, una de les promeses electorals de Rajoy. Madrid s'aferra ara als èxits de la selecció espanyola per provar de revifar el projecte.

Inscriu-te a la newsletter La setmana horribilis de Pedro SánchezUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Formalment, la idea camina. Hi ha un alt comissionat que ho ha de liderar: el vicepresident d'Inditex, Carlos Espinosa de los Monteros. Es tracta d'un càrrec amb rang de secretari d'estat però sense remuneració econòmica i que penja jeràrquicament del president del govern espanyol. A la pràctica, però, tot està encallat.

Cargando
No hay anuncios

Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM

I també:

Cargando
No hay anuncios
  • Els empresaris es ressenten de la marca.
  • Entrevista a Martín Vivancos, professor de màrqueting d'EADA: "Mentre venien a comprar ningú es va preocupar de vendre la marca Espanya".
  • Els mercats ja no creuen en l'efecte del nou executiu.
  • Vincular la marca amb l'Eurocopa.
  • El 'made in Barcelona', ganxo de les empreses per sortir al món.