El ministre de l'Interior obre la porta a estudiar noves eines per controlar internet
"Val més curar-se amb salut", assenyala Jorge Fernández Díaz. La policia investiga missatges injuriosos després de la mort de la presidenta de la Diputació de Lleó

MadridEl ministeri de l'Interior vol acabar amb els missatges injuriosos a internet. Aquest dimecres ho ha reiterat Jorge Fernández Díaz, que ha assegurat que faran tots els possibles per perseguir tots aquells delictes que inciten a la violència i a l'odi. "Si els instruments legals no són vàlids, n'estudiarem d'extres per garantir el dret a l'honor de la gent", ha apuntat després d'anunciar dimarts que la policia estava investigant els missatges injuriosos publicats a internet després de l'assassinat de la presidenta de la Diputació de Lleó, Isabel Carrasco, dilluns a la tarda.
Fernández Díaz ha assenyalat que "val més curar-se amb salut", i ha recordat que a l'abril ja es va a dur a terme una operació policial en què es van detenir 21 persones per enaltir ETA a les xarxes socials.
El ministre ha denunciat que quan el cadàver de Carrasco encara no s'havia aixecat, aquests missatges ja s'estaven produït. "És repugnant i cal que actuem amb responsabilitat", ha puntualitzat.
Una "caça de bruixes"
El diputat d'IU Gaspar Llamazares ha denunciat que "no es pot fer una caça de bruixes a la xarxa en només una direcció" i ha criticat que el govern de Mariano Rajoy vol polititzar les xarxes socials. Llamazares ha defensat que cal que prevalgui la llibertat d'expressió i, si algú publica una injúria, que segueixi el procés judicial establert.
- Evitar desplaçaments i minimitzar l'ús del mòbil: el missatge de Sánchez per l'apagada
- Red Elèctrica preveu que a la una de la nit haurà reestablert el servei
- Els hospitals aguanten amb generadors, però Vall Hebron comença a anul·lar operacions no urgents
- Supermercats i farmàcies a les fosques: "No podem vendre"
- Les Balears se salven de l'apagada elèctrica que afecta tot Espanya
- El subministrament d'electricitat a Catalunya ja s'ha recuperat en un 26%: així avança el restabliment
- Per què es produeixen les apagades elèctriques?
- Què cal tenir a casa en cas d'apagada elèctrica?