POLÍTICA
Política08/09/2011

L'Eurocambra alerta que "separar els estudiants per llengües seria separar el país"

La presidenta de la comissió de Cultura i Educació de l'Eurocambra creu que "és bo que els madrilenys" que s'instal·len a Catalunya "puguin parlar o entendre el català, per respecte"

Acn
i Acn

Brussel·lesLa presidenta de la comissió de Cultura i Educació de l'Eurocambra, la conservadora alemanya Doris Pack, adverteix que separar els estudiants castellanoparlants dels catalanoparlants seria "separar el país". "Per què separar-los? No crec que aporti res, no penso que sigui la solució bona. Si els separeu estareu separant també una mica el país", ha alertat Pack, eurodiputada del Partit Popular Europeu des del 1989. La presidenta de la comissió de Cultura defensa que "és bo que els madrilenys" que s'instal·len a Catalunya "puguin parlar o entendre el català, per respecte". "No s'ha de deixar de costat ni una llengua ni l'altra, cal donar oportunitats a les dues, però això no s'aconsegueix necessàriament fent dues escoles o dividint", afegeix. "És una mica com els immigrants a Alemanya, no tenim escoles turques", compara.

Inscriu-te a la newsletter El pacte entre Mazón i Feijóo per no enfonsar el PPUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

"Vosaltres ja sou bilingües", lloa Pack, però reclama que a més de parlar castellà i de "protegir" el català es faci un esforç amb l'anglès o el francès "per garantir-vos una bona feina en el futur". "A la Unió Europea cal parlar la llengua materna, la del veí i una llengua franca", reivindica Pack, membre de la CDU de Merkel i presidenta de la comissió d'Educació del Parlament Europeu des de fa dos anys. Pack replica als pares de la resta de l'Estat o de l'estranger que s'instal·len a Catalunya i reclamen l'escolarització en castellà dels seus fills que "cal que s'habituïn a parlar la llengua del seu barri, de la seva ciutat, de la nova nació on viuen ara".

Cargando
No hay anuncios

"Eina eficaç"


El Parlament Europeu va votar el 24 de març del 2009 un informe que defineix el sistema d'immersió lingüística com l'eina més eficaç per promoure el multilingüisme. El text també s'oposa a reconèixer el dret dels pares a escollir la llengua d'escolarització dels seus fills, ja que, en determinades ocasions, pot anar en contra de la cohesió social. I manté que "és vital salvaguardar el multilingüisme en els països i regions en què coexisteixen dues o més llengües oficials".