El Govern presenta la campanya 'Preparats per fer una Catalunya millor'
El secretari de Comunicació, Josep Martí, ha explicat que la campanya vol animar els ciutadans a participar en "l'embranzida final'' per a la recuperació socioeconòmica
BarcelonaLa millora de les dades de l'atur, l'augment del consum i el creixement de les exportacions són alguns dels indicadors econòmics favorables que el Govern ha utilitzat per tirar endavant la campanya 'Preparats', una campanya marc institucional que des d'aquest dilluns al vespre i amb un primer vídeo vol animar la ciutadania i implicar-la en el procés de construcció d'una societat amb més recursos, millors serveis i més qualitat democràtica. Així ho ha explicat el secretari de Comunicació, Josep Martí, que ha destacat que el Govern sempre ha estat "prudent" però ha cregut que ja era un bon moment per animar la ciutadania a fer "'l'embranzida final" per a una recuperació econòmica irreversible.
El Govern engega, a partir d'aquest dilluns al vespre, una campanya institucional amb el lema 'Preparats per fer una Catalunya millor'. És una campanya marc, que durarà sis setmanes, però amb un missatge troncal que s'utilitzarà per a futures campanyes d'altres accions publicitàries i d'entrada vol implicar els ciutadans en el procés de construcció d'una societat amb més recursos, millors serveis i millor qualitat democràtica.
Tal com ha explicat el secretari de Comunicació, Josep Martí, la campanya sorgeix després que els indicadors econòmics comencin a ser favorables tot i reconèixer que en cap cas han estat un govern "de tocar campanes alegrement i sense motiu". Per a Martí, cal animar els catalans a fer una "embranzida final" perquè la recuperació econòmica sigui "irreversible" i generi recursos per fer un país que "es pugui ocupar més i millor de les persones".
La campanya té com a objectiu, doncs, la recuperació econòmica i l'estat del benestar, de manera que envia un missatge optimista a la població, però Josep Martí és conscient que se'n poden fer "males interpretacions". Creu que si hi ha més interpretacions que la real seran ''metainterpretacions'' més enllà dels anàlisis que es puguin fer. Martí es manté ferm perquè diu que sap per què l'ha fet. Martí ha explicat també que si la recuperació econòmica es confirma no es podrà saber el paper de la campanya perquè la seva influència és "intangible", però s'ha mostrat convençut de la importància dels ''estat d'ànim'' d'un país.
El cost de la producció de la campanya, que s'ha engegat mitjançant un procediment negociat, és de 72.297,5 euros, i s'ha encarregat, per concurs, a l'empresa DDB Tàndem SA. El cost de la inversió en mitjans, amb una difusió que inclou televisió, sales de cinema, ràdios i mitjans en paper, és d'1.295.000 euros. Josep Martí ha explicat que s'ha intentat "estirar" al màxim els recursos disponibles, i ha volgut comparar aquest pressupost amb el de campanyes similars anteriors. Per això, ha citat la campanya 'Som-hi' del 2008, que va costar 318.000 euros en producció i 2,3 milions d'euros en inversió publicitària.