El Govern es va gastar més de 300.000 euros en la campanya publicitària per als Jocs d'Hivern
És la resposta de l'executiu a una pregunta parlamentària de la CUP
BarcelonaTot i que el Govern encara hi insisteix amb la boca petita, no hi haurà Jocs Olímpics d'Hivern a Catalunya el 2030. Potser el 2034? El fet és que s'havia treballat en una candidatura que no va acabar de trobar l'encaix amb l'Aragó. El Govern, però, va començar a promocionar-la amb una campanya publicitària de la qual fins i tot es va veure i sentir un anunci a través de TV3 i Catalunya Ràdio. En una resposta parlamentària a la CUP, la Generalitat xifra en 329.682 euros el cost de la campanya.
Des del primer moment la plataforma Stop Jocs la va criticar fortament a l'entendre que el Govern estava prenent partit amb diners públics per promocionar una de les opcions de la consulta ciutadana –finalment suspesa– que havia de determinar si la candidatura tirava endavant o no. En la resposta a la CUP, la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, detalla que 203.996,77 euros es van destinar a la part multimèdia de la campanya; 96.920,24 a la digital, i 28.765 a la creativa.
Hi ha una segona part en la resposta, perquè la CUP també havia qüestionat la neutralitat del Govern. Vilagrà es limita a explicar que l'executiu ja havia acordat l'impuls de la candidatura i que la campanya servia per informar la ciutadania del projecte. La suspensió de la consulta ciutadana i el desacord amb l'Aragó i el Comitè Olímpic Espanyol per presentar la candidatura dels Pirineus van acabar guardant al calaix la campanya publicitària i el projecte olímpic.