ELECCIONS EUROPEES

ERC retalla un 10% el pressupost de la campanya de les europees respecte al 2009

La candidatura impulsarà la presència a les xarxes socials i el contacte amb la ciutadania amb un WhatsApp corporatiu de la coalició o un concurs d'Instagram

Roger Tugas
06/05/2014
2 min

BarcelonaLa campanya d'ERC-NECat de la campanya de les eleccions europees serà un 10% més austera que la dels republicans del 2009, tot i que les perspectives de resultats són ara més optimistes que llavors. Segons ha detallat aquest dimarts el comitè de campanya de la coalició davant els periodistes, ERC-NECat té previst gastar 1.175.000 euros fins al 25-M, una xifra que en els anteriors comicis al Parlament Europeu va ascendir als 1,3 milions. Tot i això, bona part de la despesa es concentrarà en el 'mailing', que costarà 700.000 euros i que enviarà tramesa electoral a tot Catalunya i una part del cens de les Illes Balears i el País Valencià. Així mateix, la candidatura és gastarà 238.000 euros en els mítings, 149.000 euros en els materials de campanya, 65.000 euros en despeses associades a les relacions amb els mitjans de comunicació i 23.000 euros en altres despeses. L'objectiu de la coalició és tancar amb dèficit 0 i pagar tota la campanya amb la subvenció electoral, que dependrà dels resultats.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La candidatura començarà la campanya dijous a Girona i la tancarà a Terrassa, ciutat de la qual el líder del PSC, Pere Navarro, va ser alcalde. Els candidats passaran per totes les capitals de vegueria durant les dues setmanes de campanya i fins i tot faran un míting a València (dissabte 10) i a Mallorca (dissabte 17) i una roda de premsa a Madrid.

Tanmateix, aquesta vegada ERC-NECat vol posar èmfasi en la campanya a les xarxes socials per incentivar la participació. Una de les eines més originals de campanya serà un WhatsApp de la coalició on els electors podran enviar preguntes o fotografies i que respondrà l'equip 2.0 de la candidatura. L'eina ja és operativa al 607 624 161. Igualment, faran un concurs d'Instagram en què els seus usuaris hauran d'enviar fotografies amb estels –en referència al nou estel en la bandera de la UE per a l'estat català–. Qui guanyi tindrà una visita al Parlament Europeu amb Josep-Maria Terricabras i Ernest Maragall. De la mateixa manera, la coalició inclourà enllaços amb codis QR en la tramesa electoral, retransmetrà els actes per Twitter i en 'streaming' i oferirà una videoconferència dels candidats a joves obligats a emigrar per trobar feina.

stats