Allò 'retro' torna: Bustiada massiva d'ERC a Barcelona abans de la campanya amb una sopa de lletres
Els republicans creuen que el correu postal pot tornar a ser més efectiu que el correu electrònic i envia 550.000 díptics per intentar trencar el binomi entre Trias o Colau de cara a les eleccions
BarcelonaERC ha impulsat una iniciativa per promocionar la figura d'Alfred Bosch com a alcaldable de Barcelona just abans que les eleccions municipals estiguin formalment convocades. Es tracta d'una bustiada massiva de 550.000 díptics que arribaran al 90% dels domicilis de la ciutat aquest cap de setmana, una acció inèdita fora de campanya i que estaria prohibida a partir de dilluns, quan el 'Butlletí Oficial de l'Estat' publiqui l'ordre de convocatòria dels comicis.
El repartiment dels díptics respon a una estratègia per intentar trencar amb la dicotomia que situa Xavier Trias (CiU) i Ada Colau (Barcelona en Comú) com a principals candidats a l'alcaldia de Barcelona. Segons fonts del partit, amb aquesta acció es vol insistir als barcelonins que "no és necessari triar entre procés o esquerra quan es poden triar les dues coses: procés i esquerra, i això ho representa ERC".
El material bustiat és un díptic que, a simple vista, no sembla propaganda electoral, amb l'objectiu de despertar la curiositat per llegir-lo i no sigui llençat directament, una estratègia que en llenguatge publicitari s'anomena 'Stop'. A la portada no hi ha cap element que relacioni la carta amb ERC o amb les eleccions municipals, sinó una senzilla sopa de lletres on es convida els barcelonins a resoldre "qui serà el primer alcalde de la Barcelona capital de la República Catalana". Cadascuna de les cinc pistes al·ludeixen a cada lletra del cognom del candidat republicà, Bosch.
A la contraportada hi ha les solucions a l'endevinalla i una adreça web que remet a la nova pàgina de l'alcaldable, que es farà pública dimarts vinent. Un cop oberta la carta, a les pàgines interiors ja s'hi troben propostes electorals dels quatre principals eixos de la candidatura de cara a les municipals i una foto del candidat.
Segons explica la formació, el partit ha volgut repartir el material per correu convencional perquè hi ha estudis que demostren que el correu electrònic comença a estar saturat i, en canvi, el correu postal, més en desús els darrers anys, torna a ser un espai d'impacte important per fer-hi arribar formats publicitaris. "Fins ara ERC ha estat pionera en la comunicació via xarxes socials. Ara també es vol fer forta en la comunicació 1.0", afirmen.