ELECCIONS MUNICIPALS
Política27/03/2015

Allò 'retro' torna: Bustiada massiva d'ERC a Barcelona abans de la campanya amb una sopa de lletres

Els republicans creuen que el correu postal pot tornar a ser més efectiu que el correu electrònic i envia 550.000 díptics per intentar trencar el binomi entre Trias o Colau de cara a les eleccions

Sofia Català
i Sofia Català

BarcelonaERC ha impulsat una iniciativa per promocionar la figura d'Alfred Bosch com a alcaldable de Barcelona just abans que les eleccions municipals estiguin formalment convocades. Es tracta d'una bustiada massiva de 550.000 díptics que arribaran al 90% dels domicilis de la ciutat aquest cap de setmana, una acció inèdita fora de campanya i que estaria prohibida a partir de dilluns, quan el 'Butlletí Oficial de l'Estat' publiqui l'ordre de convocatòria dels comicis.

Inscriu-te a la newsletter El pacte entre Mazón i Feijóo per no enfonsar el PPUna mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

El repartiment dels díptics respon a una estratègia per intentar trencar amb la dicotomia que situa Xavier Trias (CiU) i Ada Colau (Barcelona en Comú) com a principals candidats a l'alcaldia de Barcelona. Segons fonts del partit, amb aquesta acció es vol insistir als barcelonins que "no és necessari triar entre procés o esquerra quan es poden triar les dues coses: procés i esquerra, i això ho representa ERC".

Cargando
No hay anuncios

El material bustiat és un díptic que, a simple vista, no sembla propaganda electoral, amb l'objectiu de despertar la curiositat per llegir-lo i no sigui llençat directament, una estratègia que en llenguatge publicitari s'anomena 'Stop'. A la portada no hi ha cap element que relacioni la carta amb ERC o amb les eleccions municipals, sinó una senzilla sopa de lletres on es convida els barcelonins a resoldre "qui serà el primer alcalde de la Barcelona capital de la República Catalana". Cadascuna de les cinc pistes al·ludeixen a cada lletra del cognom del candidat republicà, Bosch.

A la contraportada hi ha les solucions a l'endevinalla i una adreça web que remet a la nova pàgina de l'alcaldable, que es farà pública dimarts vinent. Un cop oberta la carta, a les pàgines interiors ja s'hi troben propostes electorals dels quatre principals eixos de la candidatura de cara a les municipals i una foto del candidat.

Cargando
No hay anuncios

Segons explica la formació, el partit ha volgut repartir el material per correu convencional perquè hi ha estudis que demostren que el correu electrònic comença a estar saturat i, en canvi, el correu postal, més en desús els darrers anys, torna a ser un espai d'impacte important per fer-hi arribar formats publicitaris. "Fins ara ERC ha estat pionera en la comunicació via xarxes socials. Ara també es vol fer forta en la comunicació 1.0", afirmen.