ERC impulsa una campanya a favor del sí a la consulta focalitzada en els indecisos de les àrees metropolitanes
Els republicans creuen que el PSC té "el pastís més reduït" i van quedant els que estan a favor del no
BarcelonaERC ha iniciat aquesta setmana una campanya a favor del sí a la consulta del 9 de novembre del 2014 que es dirigeix especialment als indecisos de les àrees metropolitanes, amb més incidència a Barcelona i Tarragona. La campanya comptarà amb uns 900 actes, tipus míting electoral, que se celebraran entre el 15 de gener i el 15 d'abril, quan s'aturarà perquè comença la campanya de les eleccions europees. El secretari general adjunt del partit, Lluís Salvadó, ha explicat que l'objectiu és aconseguir que el 20% de la població a favor de la consulta però indecisa sobre el seu vot acabi votant sí. Per aconseguir-ho apel·laran als valors democràtics i a la idea que el nou estat serà millor.
'Votar és democràcia' és el lema escollit per ERC per portar a terme una campanya a favor del sí a la consulta catalana. Tal i com ha explicat Salvadó la campanya està dirigida especialment cap aquelles persones que "tenen dubtes" sobre la seva resposta però que sí que estan a favor de que aquesta se celebri. Ha afirmat que aquestes bosses d'indecisos es troben especialment a les àrees metropolitanes de Barcelona i de Tarragona i és per això que serà en aquestes zones on la campanya es desenvoluparà amb més incidència.
El primer eix de la campanya és la democràcia ja que, tal i com ha explicat Salvadó, aquesta va dirigida a la gent que entén que "la millor vi per resoldre un conflicte és la democràcia" però en canvi encara no està convençuda en votar que sí. Segons les enquestes, hi ha un 74% de persones a favor de la consulta però un 54% a favor del sí. L'objectiu d'ERC es convèncer aquest 20% de decalatge.
La campanya també busca convèncer aquelles persones que asseguren que el que li suscita la idea d'independència és incertesa, que segones les enquestes aportades per ERC són un 24,8% del total. Dirigits a aquest col·lectiu, ERC intentarà "desmuntar incerteses que genera l'Estat sobre el procés català i el futur". "Difondrem el missatge necessari per dinamitar incerteses", ha afirmat.
ICV-EUiA i PSC acumulen els indecisos
D'altra banda, Salvadó ha reconegut que actualment els partits que tenen les majors "bosses d'indecisos" són el PSC i ICV-EUiA. A més, ha dit que el PSC té "el pastís cada cop més reduït" i van quedant aquells que estan a favor del no a la consulta.
El secretari general adjunt del partit ha fet una crida específica a aquests indecisos, que assegura que són aquells que "encara tenen alguna expectativa sobre la tercera via i el federalisme" i els ha alertat que aquestes opcions no tenen recorregut perquè el partit que està al govern ara mateix, el PP, ja ha dit que no està a favor de cap de les dues vies. Per això, ha confiat que l'entorn "fa que sigui fàcil que acabin anant al sí".
ERC aposta per un país millor construït entre tots
El segon eix de la campanya se centra en la idea de que entre tots es construirà "un país millor". En aquest sentit, Salvadó ha defensat que Catalunya té els recursos i el potencial necessari per construir un país millor del que pot oferir l'Estat espanyol i socialment més just.
En resum, el missatge de la campanya es centrarà en la idea que el 9 de novembre la consulta se celebrarà, que es construirà un nou país que neix del vot "no d'una guerra ni d'una successió dinàstica", que serà un dels països més avançats d'Europa i que serà socialment just per a tothom. Per aconseguir-ho es faran 450 actes territorialitzats amb 30 ponents i 250 taules informatives, on es distribuirà material amb el lema de la campanya.