Vox monopolitza la campanya (i això no és bo ni per a ells ni per al PP)
BarcelonaAquesta està sent, sens dubte, la campanya de Vox. Així com a les municipals i autonòmiques es parlava de Bildu i dels okupes de la Bonanova, ara el tema són el vicepresident torero valencià, el negacionista balear a càrrec del medi ambient o la "lona de l'odi" de Madrid. L’extrema dreta està tant sota la lupa que quan ha presentat el seu programa, calcat al de 2019, ara tothom li ha fet molt més cas. Per què? Doncs perquè ara hi ha un perill real que un partit amb un programa que impugna consensos bàsics de la democràcia espanyola arribi a l’executiu. No és el mateix dir que et carregaràs l’estat autonòmic quan ets una força marginal que quan ja ostentes poder en algun d’aquests governs que aspires a suprimir. No és igual dir que vols suprimir els Mossos i l’Ertzaintza quan ets a l’oposició que quan formes part del consell de ministres.
La notícia és que, al contrari del que semblava el 2019, que Vox monopolitzi la campanya no sembla que l’estigui ajudant a créixer, al contrari. Si en alguna cosa coincideixen totes les enquestes és que l’extrema dreta retrocedirà. Per primera vegada el focus no els beneficia, ni a ells directament ni tampoc als seus potencials socis del PP, que veuen amb terror com s’han de passar tota la campanya donant explicacions pels seus pactes amb Vox. La conclusió, si es confirmés la derrota del bloc de dretes, és que la solució per combatre els ultres no és tant fer veure que no existeixen com exposar, amb tota la seva cruesa, la seva manera de pensar i actuar. Almenys així ningú podrà dir que no estaven avisats.