La trinxera mediàtica

Els candidats es posen a estudiar el preu de la fruita

Albert Botran, en una imatge compartida al seu perfil de Twitter
3 min

Barcelona#Nogueras. La diputada ha aconseguit ser tendència a Twitter, però segurament no pels motius que voldria. Nació Digital està fent uns tests ràpids en vídeo als candidats de Catalunya. És el clàssic format breu, que mira de fer sortir els polítics del discurs après i buit. Aina Vidal, de Sumar, va obrir la sèrie i va colonitzar els timelines del personal amb la seva successió de respostes errònies: no sabia la capital de la Cerdanya, ni esmentar un sol programa o sèrie de TV3, ni el preu de les pomes –coi, que una pregunta de preus quotidians sempre entra a examen!– ni la taxa d’atur juvenil. El linxament a les xarxes va ser important i, des de la bancada independentista, se l’acusava de ser una pijaprogre allunyada de les classes populars i amb una idea migrada del país. Però resulta que la següent ha estat Míriam Nogueras, de Junts, i també ha estat incapaç de dir a quant va el quilo en aquest cas de taronges, quin és el lloguer mitjà a Barcelona o quina és la capital del Priorat. Com era previsible, els activistes dels comuns s’han posat les botes a l’hora de criticar-la. L’aire de revenja era palpable. I els abstencionistes també hi han sucat pa. S’ha de dir que el test és una mica injust, perquè no s’han pogut fer totes les entrevistes abans de començar a publicar-ne les primeres. I, esclar, la resta de candidats, amb tot aquest soroll xarxívol, s’han afanyat a memoritzar el preu de préssecs, tomàquets, kiwis i xirimoies, capitals de comarca o línies de tren que passen per Catalunya. Era el cas d’Albert Botran de la CUP que, al seu Twitter, escrivia: “Test de la mort superat. Fruites al final no ha entrat. Catxis”. Ho acompanyava d’una foto seva en una fruiteria, sostenint un rètol on figurava el preu dels xampinyons. A 3,90 el quilo, per si és d’interès per a algun dels candidats restants.

#RocíoDeMeer. La diputada de Vox per Almeria, Rocío de Meer, aconseguia colar-se a la llista de tendències de Twitter gràcies a un vídeo d’un debat electoral emès a Canal Sur on participava. No ho fa per mèrits propis, sinó pel fet que Francisco Sierra, de Sumar, girava la cara cada cop que ella se li adreçava. Dotat d’una cabellera gens menyspreable, la cortina de cabells que li penjaven quan inclinava el cap exercia de barrera addicional contra les invectives de la ultradretana. Un vídeo amb un fragment del debat s’ha fet viral i ha servit perquè els perfils de la bandereta hagin acusat tots Sierra de masclista, com si el seu gest de menysteniment fos per la condició de dona de la diputada i no per la xenofòbia que supura el seu discurs, o pel fet de negar que hi hagi la violència de gènere. Al candidat de Sumar li retreien falta d’educació, en carretades de tuits plens d’insults o animant De Meer a clavar-li un calbot. Tot molt coherent.

Més informació del 23-J

stats