Llet, cacau, avellanes i sucre... Montilla!

CiU es va burlar de l'anunci electoral de les joventuts socialistes repartint Nocilla als periodistes

1 min
L'espot de Montilla versionant l'anunci de Nocilla

BarcelonaDesprés de l’accidentat mandat de Pasqual Maragall, José Montilla buscava reeditar la victòria del PSC el 2006. L'exalcalde de Cornellà de Llobregat i exministre d'Indústria es definia com una persona "normal" i no es caracteritzava, precisament, per ser l'ànima de la festa, com va dir un dolgut Maragall abans dels comicis. Amb l'objectiu d'endolcir la seva candidatura, les joventuts socialistes van fer córrer un missatge en què presentaven el cap de llista com l'aliment que necessitava Catalunya, en un símil amb la crema de cacau Nocilla.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Amb la música del popular anunci televisiu de la marca, així com la seva iconografia, el PSC va substituir la llet, el cacau, les avellanes i el sucre pel compromís, la gestió, l'experiència i el treball, amb la voluntat de posar en valor les virtuts de Montilla, que els adversaris però també gent del mateix partit veien més com un inconvenient que com un avantatge.

El cap de llista va deixar clar que es tractava d'una iniciativa que no formava part de la seva campanya, però va remarcar que era partidari de la creació i la lliure expressió, tot i admetre en to sorneguer, que preferia la xocolata amarga de gran puresa. La qualitat de l'anunci, però, deixava molt a desitjar i l'equip de premsa de CiU ho va aprofitar. Durant el trajecte de Barcelona a Lleida, els convergents van repartir entre els periodistes pots d'aquest producte amb adhesius del candidat socialista. “Avui berenarem Montilla!”, deien els responsables de comunicació del partit. Al final seria Montilla qui se'ls menjaria gràcies a la reedició del tripartit.   

stats