Les claus de l'enquesta de YouGov
BarcelonaYouGov debuta en la política catalana de la mà del diari ARA amb una estimació de resultats sobre les properes eleccions al Parlament per a la qual hem aplicat la nostra metodologia MRP (Regressió Multinivell i Postestratificació en les seves sigles en anglès). La metodologia MRP és una tècnica estadística aplicada als sondejos que modelitza la resposta dels enquestats basant-se en l'anàlisi de dades demogràfiques clau, així com en el comportament previ de vot. El model es basa en el fet que les persones amb característiques similars voten de manera semblant –però no idèntica– independentment d'on visquin. Això permet al model capturar la variació local i poder fer models de vot fins i tot en àrees petites on és difícil tenir prou mostra per fer estimacions fiables.
La nostra estimació es basa en 3.500 enquestes recopilades fins al 23 d'abril i són una fotografia de la intenció de vot fins aquesta data. Tot i que l’MRP és més fiable, segueix estant subjecte a variacions estadístiques i a canvis de d’opinió dels futurs electors durant la campanya. Per exemple, no inclou l'impacte de la carta de Pedro Sánchez del dia 25 d’abril o d'altres esdeveniments posteriors al 23 d'abril. Aquesta metodologia ja ha sigut utilitzada amb èxit per YouGov en diversos països, incloent-hi les últimes eleccions generals a Espanya. A mesura que ens acostem al 12-M, YouGov actualitzarà el seu model amb les respostes més recents dels enquestats, que seran publicades en col·laboració amb el diari ARA el cap de setmana anterior a les eleccions.
Pau Pinós és el director general de YouGov a Espanya