La campanya 2.0 es queda en l'anècdota

La cursa per guanyar seguidors i les polèmiques superficials marquen la pauta

Una captura de pantalla del Facebook de la candidata popular al Senat
Auri Garcia Morera
28/11/2011
2 min

BarcelonaLes xarxes socials encara no són determinants en els resultats de les eleccions. L'expert en comunicació política Antoni Gutiérrez-Rubí explica a l'ARA d'aquest dilluns que "tenen una importància creixent però encara no són decisives per guanyar". El consultor especialitzat en xarxes socials Genís Roca hi afegeix: "El fet digital canviarà les regles del joc, però encara és futur".

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

La campanya 2.0 de les eleccions del 20-N ha estat marcada, d'una banda, per la cursa per guanyar seguidors, que Genís Roca compara amb "allò de veure qui la té més grossa".

Rajoy ha guanyat aquesta cursa a nivell estatal i Bosch, a nivell català. Qui millor ha aprofitat els 15 dies de campanya per sumar nous seguidors a Twitter, però, ha estat Chacón. I per darrere d'ella i de Bosch, Coscubiela.

Les curiositats més destacades

Les curiositats i les polèmiques han estat l'altre aspecte protagonista de la campanya 2.0. En el cas de Duran, han cridat l'atenció els seus postuits, notes escrites a mà que el seu equip fotografiava. Chacón ha estat protagonista per les polèmiques al seu voltant: el vídeo del PSC, el debat de 8TV o el fotomuntatge de la candidata ensenyant un pit que una dirigent del PP va publicar a la xarxa.

Esquerra ha estat el partit més fort, i ha col·locat #durandiputatdesde1979 entre els trending topics de l'Estat, i Coscubiela ha presumit de ser l'únic candidat que ha fet servir Twitter com a eina de comunicació personal durant tota la campanya. Fernández ha passat força desapercebut i només ha estat protagonista pel #debatTV3, en què el van comparar amb Vidal-Quadras o amb Darth Vader.

Dels dos presidenciables espanyols, Rajoy ha tingut més seguidors i ha generat més comentaris, tot i que molts en to de burla, i ha estat molt parodiat, amb perfils com @nanianorajoy. Pel que fa a Rubalcaba, ha protagonitzat el seu moviment més estrany després de les eleccions. El 21-N, el perfil @conrubalcaba havia desaparegut. Li havien canviat el nom a @_rubalcaba_.

Podeu llegir la informació completa a l'ARA PREMIUM.

stats