Duran vincula la llista de Colau amb "la pitjor economia del món: Veneçuela"
El líder d'Unió no es creu que CiU i Barcelona en Comú vagin "frec a frec" a les enquestes però assenyala que això és un "motiu més" per votar Trias
BarcelonaEl líder d'Unió, Josep Antoni Duran i Lleida, ha irromput aquest dilluns per primera vegada a la campanya municipal de Barcelona. En un acte a les Cotxeres Borbó, a Nou Barris, Duran ha vinculat Podem i la plataforma Barcelona en Comú, liderada per Ada Colau i integrada, entre d'altres, pel partit de Pablo Iglesias, amb Veneçuela. "Hi ha gent [de Podem] que assessora Veneçuela. És la pitjor economia del món. Hi ha més morts en aquest país que a l'Iraq", ha apuntat Duran, que després, dirigint-se directament als periodistes des del faristol, ha volgut matisar que "no dic que Colau sigui Maduro", amb referència al president veneçolà.
La intervenció del líder d'Unió ha estat dura contra els partits emergents, Podem i Ciutadans, especialment contra els primers. "Hi ha partits emergents als quals els tremolen les cames quan prenen decisions", ha indicat Duran amb referència a la investidura de la presidenta electa d'Andalusia, Susana Díaz, que està bloquejada. "L'esquerra no garanteix les polítiques socials", ha apuntat el cap de files de CiU a Madrid, que ha indicat que com més vots hi hagi per a la federació, "millor per a les polítiques socials".