Germà Bel i el Corredor 'Madriterrani'

El cap de llista de Junts pel Sí per Tarragona, expert en infraestructures, rememora els temps d'Aníbal per defensar la construcció del passadís ferroviari mediterrani

Germà Bel i Raül Romeva, en roda de premsa al port de Tarragona / ACN
Oriol March
17/09/2015
2 min

TarragonaA aquestes alçades de la campanya ja ha quedat clar que Germà Bel no és un cap de llista convencional. És capaç de vestir una corbata vermella farcida amb ovelles en un debat electoral i de fer silencis que, en plena roda de premsa, semblen pauses dramàtiques. El candidat per Tarragona de Junts pel Sí ha jugat aquest dijous a casa en una compareixença conjunta al port de la capital tarragonina, avui marcat pel vent i per un sol de primer nivell. Expert en infraestructures, autor de diversos llibres sobre la matèria, Bel s'ha convertit en el protagonista de la roda de premsa fins que la Comissió Europea ha parlat sobre la pertinença de Catalunya a la Unió Europea (UE) en cas d'independència.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Mentrestant, però, Bel ha anat repartint perles als periodistes. Ha començat parlant de la mala priorització del govern espanyol en matèria d'infraestructures, i ha defensat que els ports i els aeroports es gestionin localment en cas que Catalunya tingui un estat. El to ha anat pujant fins que ha denunciat que el PP i el PSOE, amb la seva oposició al Corredor Mediterrani, fan evident que l'Estat "ni es pot ni es podrà canviar". Per argumentar-ho, ha fet servir unes paraules del ministre Arias Salgado (1996-2000, primer govern de José María Aznar) en el marc d'una comissió d'infraestructures del PP de l'any 1997. "S'han de recentrar [sic] les inversions al voltant de Madrid", sosté Bel que va dir el ministre. Això, ha defensat, no és el Corredor Mediterrani: és el Corredor 'Madriterrani'.

Aquesta infraestructura apareix sempre en campanya electoral. Ramon Tremosa, en la seva campanya a les eleccions europees del 2014, va fer una roda de premsa calcada al mateix port de Tarragona. "El Corredor Mediterrani ja el va aplanar Ançibal amb els elefants", ha apuntat Bel fent un contrapunt històric al seu discurs, tot just abans de certificar que els romans van edificar al Via Augusta seguint el traç precisament d'Aníbal. Devia tenir pressa, perquè des del primer moment va descartar el Corredor 'Madriterrani'.

stats