El 'Financial Times' ironitza que el masclisme de Cañete aporta “per fi” interès a la campanya electoral

El diari anglès es fa ressò de les polèmiques declaracions del candidat del PP a les europees

Miguel Arias Cañete i Elena Valenciano, abans de començar el debat a TVE / EFE
Ara
16/05/2014
1 min

BarcelonaLes declaracions de Miguel Arias Cañete, candidat del PP al Parlament Europeu, justificant la seva pobre intervenció en el debat electoral de dijous a TVE amb l'argument que "el debat amb una dona és complicat; si l'acorrales t'acusen de masclista", no només han provocat una enorme polèmica a Espanya, que s'ha posat de manifest en l'arena política i a les xarxes socials, sinó que ha arribat a mitjans d'altres països. Al 'Financial Times', un blog de Tobias Buck, corresponsal del diari a Espanya, ha publicat un post on explica la polèmica i apunta que pot animar una campanya amb poc interès.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

'El masclisme de la vella escola desperta l'interès en la política espanyola moderna' és el títol de l'article on Buck manté la teoria que la polèmica sobre el masclisme ha estat l'espurna que ha encès una campanya "que fins ara no havia aconseguit despertar l'interès, no només dels votants sinó també dels directors dels diaris".

L'article del 'Financial Times' apunta que les declaracions de Cañete han estat una oportunitat d'or per al PSOE, que s'ha afanyat a explotar-la. Buck es demana si les paraules del candidat, justificant una intervenció molt pobra, en la qual es va limitar a llegir un discurs escrit, van ser una badada o si realment va dir el que pensa. En el post, on s'explica que el debat de dijous a TVE va tenir menys audiència que cap dels anteriors, Buck apunta que "gràcies a Arias Cañete i la seva peculiar interpretació del sentit de cavallerositat política, per fi s'ha creat controvèrsia i interès mediàtic".

stats