Campanyes des de tots els fronts per convertir el 9-N en un èxit
‘Ara és l’hora’ prepara un gran acte unitari pel sí-sí per al dia 7
BarcelonaLa Gigaenquesta impulsada per la plataforma Ara és l’hora -que integra l’ANC i Òmnium- va viure ahir l’última jornada amb l’epicentre a Lleida. Ara centren tots els esforços perquè el 9-N sigui un èxit de participació i -pel que fa a aquesta plataforma- promoure el sí-sí. I no perdran el temps, ja que Ara és l’hora té previstos nombrosos actes arreu del país i, en especial, fins a 50 xerrades a casals de la gent gran per convèncer aquest col·lectiu, el més indecís. A banda, les entitats impulsores preveuen jornades de repartiment massiu de material als carrers i a les bústies i, com a colofó, un gran acte unitari el dia 7 -dos dies abans del 9-N- amb la participació de la societat civil i tots els partits sobiranistes.
Ahir el Govern ja va posar en marxa els anuncis institucionals que expliquen qui pot participar al 9-N i com es podrà fer.
Tot i el canvi de rumb en el procés, els partits també mantenen les accions destinades a mobilitzar els seus militants. CDC, que ja s’ha definit a favor del doble sí, ha unit la seva campanya a la d’ANC i Òmnium, i desplegarà “tot el ferro del partit” al territori, segons assenyalen fonts de la direcció. No hi participarà, però, el president de la Generalitat, Artur Mas, que prefereix preservar el seu paper institucional. ERC ja ha anunciat que es bolcarà en el nou 9-N tot i deixar clar que eren partidaris de la consulta original, i ha organitzat un calendari que s’assembla al d’una campanya electoral ordinària.
Al seu torn, ICV-EUiA, que dóna llibertat de vot a l’hora d’opinar sobre la independència, també té prevista una roda d’actes pel territori per cridar a la mobilització. La CUP, que aquesta setmana s’ha desmarcat del joc “partidista”, reivindica quatre aspectes a la seva campanya: democràcia econòmica, plena sobirania, fi dels privilegis i poder popular.
Quatre accents complementaris
CDC s’encaixa amb ANC i Òmnium
Emmirallant-se en el Yes Scotland, Convergència va prendre la decisió de diluir les seves sigles dins la campanya unitària que promou Ara és l’hora. La diputada Meritxell Borràs és l’enllaç del partit amb la iniciativa de l’ANC i Òmnium i el partit té intenció d’involucrar tots els seus alts càrrecs en la campanya. Només hi faltarà el president de la Generalitat, Artur Mas, que prefereix preservar el seu perfil institucional abans del 9-N.
ICV es mobilitzarà pel 9-N
Gràcies a la incorporació de noves accions de mobilització pel 9-N, ICV-EUiA s’ha sumat, després de les reticències inicials, a fer campanya per aconseguir una “mobilització ciutadana massiva com a expressió de la voluntat de decidir”. Faran actes territorials per incentivar la participació i la seva cartelleria es centrarà a equiparar la idea de Catalunya a la de llibertat. De fet, es reversionarà el cartell que tenien previst per a la consulta.
Tota una campanya electoral d’ERC
ERC enviarà un milió de paperetes del sí-sí i prepara 500 actes arreu per incentivar la participació i l’opció independentista. La majoria d’accions seran de petit format i dirigides a col·lectius com la gent gran -100 dels actes estan destinats a aquest segment-. Del 2 al 8 de novembre, però, ERC farà una campanya electoral clàssica amb mítings diaris cada vespre.
La CUP reivindica un trencament
La CUP ha començat aquest cap de setmana la seva campanya, amb el lema Independència i anem més enllà, amb actes a Reus, Igualada i Montesquiu. El discurs d’aquesta formació és el que més vincula la independència amb la necessitat de replantejar les polítiques socials i econòmiques actuals, una demanda que comparteix amb altres sectors de l’esquerra. Demà coincidirà a Valls, per exemple, amb dirigents de Procés Constituent i EUiA.