L'ANC es proposa convèncer els indecisos amb la campanya 'Estem preparats'
La iniciativa ofereix arguments "sòlids" per demostrar que el país està a punt per a la independència política i eixamplar així la majoria social sobiranista
BarcelonaL'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha posat en marxa la campanya 'Estem Preparats' amb l'objectiu de poder "arribar als indecisos amb més força" i, d'aquesta manera, ampliar la majoria social per la independència. La campanya, dins el projecte 'El país de tots', ofereix arguments "sòlids" per demostrar que una Catalunya independent no només és viable i desitjable, sinó que també "és una oportunitat única per construir un país més just i més pròsper".
La iniciativa compta amb set eixos temàtics principals per demostrar que el país estar preparat per ser independent, per ser el proper estat d'Europa, per pagar pensions i subsidis, compartir nacionalitats, fer una regeneració política, fer un estat econòmicament viable i per construir el país de tots.
L'ANC destaca que el principal objectiu del projecte és el d'arribar amb més força al conjunt de població que encara no té decidit quin seria el sentit del seu vot a la consulta del 9 de novembre. Per això, l'Assemblea vol incrementar els seus esforços en les àrees que compten amb la major part de població "indecisa", sobretot l'àrea metropolitana de Barcelona i de Tarragona.
Set acadèmics apadrinen la campanya
Set investigadors, doctors i catedràtics posen cara a la campanya com a mostra de la qualitat i el potencial que té Catalunya, fet que demostra que el país està preparat per a un repte de la magnitud que es planteja. En concret, són Pere Joan Cardona, investigador biomèdic i coinventor de la vacuna RUTI de la tuberculosi; Manel Esteller, Director del Programa de Epigenètica i Biologia del Càncer de l'Institut d'Investigacions Biomèdiques de Bellvitge (IDIBELL); Ramon Folch, Doctor en Biologia i exsecretari general del Comitè Espanyol del Programa MaB/UNESCO; Imma Tubella, Catedràtica de Comunicació per la UOC i doctora en Ciències Socials; Clara Ponsatí, Doctora en Economia per la Universitat de Minnesota; Marta Espasa, Doctora en Ciències Econòmiques i Empresarials i professora d'Hisenda Pública a la UB; i Cristina Sànchez, Doctora en Ciències Polítiques i Sociologia i professora titular a la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UdG.