L'Escola Bosc de Cerdanya recapta fons per habilitar un nou "refugi" i poder créixer

Vol construir una cabana de fusta sostenible entre Riu i Urús per poder oferir fins a 18 places

Alumnes de l'Escola Bosc Arrels al costat de les actuals tendes "tepee"
Guillem Lluch Torres
23/03/2021
2 min

Montellà i MartinetL'Escola Bosc Arrels, ubicada a Cerdanya, ha començat una campanya de micromecenatge per tal de poder construir un nou "refugi" on dur a terme bona part de les seves activitats. El projecte va néixer fa 3 anys i en aquest temps s'ha estat a les instal·lacions d'una casa de colònies de Cortariu i, darrerament, al costat de la Casa del Riu de Montellà i Martinet.

La seva coordinadora, Laura Cecília, ha explicat a l'Ara Pirineus que en aquests moments l'escola disposa de dues tendes "tepee" calefactades que s'utilitzen com a refugi quan no es poden fer les activitats a l'exterior. Actualment, poden oferir 12 places, amb una mestra per cada 6 alumnes, però es troben que tenen més demanda que oferta. "Tenim llista d'espera i anem rebent trucades de famílies interessades a venir a viure a Cerdanya i a portar els seus fills i filles a l'Escola Bosc". Les actuals instal·lacions, però, no els permeten absorbir aquestes demandes.

Alumnes de l'Escola Bosc Arrels

És per això que han aconseguit un terreny situat entre els pobles de Riu i Urús, on hi volen construir un nou "refugi" que els permeti oferir 6 places més, arribant fins a les 18 i "tenir un espai més definit". "Allà hi volem fer una cabana de fusta sostenible, integrada a la natura", afegeix Cecília, i és per això que han començat aquesta campanya de micromecenatge a través de la Fundació Triodos. Per aconseguir-ho, necessiten 6.000 euros, tot i que l'òptim serien uns 10.000.

Alumnes de l'Escola Bosc Arrels

L'Escola Bosc acull alumnes d'entre 2 i 6 anys, ja que "encara no és una educació homologada aquí, tot i que al nord d'Europa sí que ho és i, fins i tot, les escoles són públiques", explica Cecília. Pel que fa a la filosofia de l'escola, explica que "tenim tres pilars bàsics: contacte amb la natura, ja que l'habitem i convivim cada dia amb ella i volem que els infants hi creïn vincles intensos; el joc lliure, perquè és la manera que els infants tenen d'aprendre, descobrir i relacionar-se amb els altres; i el respecte cap als ritmes i processos d'aprenentatge dels infants, ja que no tenim un currículum marcat sinó que aquest és viu".

stats