Escola Valenciana anuncia una campanya per exigir una llei d'Igualtat Lingüística
L'entitat cívica ha presentat la XXV edició de les Trobades d'Escoles en Valencià que enguany s'iniciaran el 25 de març
ValènciaEscola Valenciana ha presentat aquest la XXV edició de les Trobades d'Escoles en Valencia que se celebraran en 19 localitats entre el 25 de març i el 3 de juny. El lema de l'edició d’enguany serà Creixem en valencià i, en paraules del president de l'entitat, Vicent Moreno, subratllen l'aposta per "un espai de convivència i una invitació a participar i unir-nos des del respecte, la diversitat i la interculturalitat".
L'acte s'ha celebrat a l’escola Francesc Candela de Crevillent, un centre pioner en la introducció de l’ensenyament en valencià en les comarques alacantines, una tasca que va iniciar l’any 1987. La presidenta de l’Associació per la Llengua El Raig d'aquesta localitat del Baix Vinalopó, Maria Jesús Navarro, ha assegurat que apostar per l'ensenyament del valencià suposa "impulsar la cohesió territorial de sud a nord i defensar les nostres arrels i l’estret vincle que uneix tots els pobles que compartim i estimem el valencià".
Llei d'igualtat lingüística
Des d'Escola Valenciana han aprofitat l'acte per reclamar l'aprovació d'una llei d'igualtat lingüística, ja que consideren que aquesta seria "la millor manera de protegir el nostre patrimoni". Per a aconseguir-ho, el president de l’entitat ha anunciat la realització de la campanya Construïm la Igualtat Lingüística, que es presentarà en el marc de les trobades d’enguany.
Amb aquesta iniciativa, Escola Valenciana pretén "sensibilitzar la ciutadania de la situació discriminatòria en què es troba el valencià respecte d’altres pobles amb llengua pròpia i com és d’important fer pública la vulneració d’un dret tan bàsic com és parlar la nostra llengua".
Defensa de l'educació plurilingüe i intercultural
El pedagog Vicent Pasqual ha defensat que l’ensenyament en valencià és "l’únic model capaç d’aconseguir els objectius propis de l’educació plurilingüe: d’una banda, la competència òptima en valencià, en castellà i en anglès, i en una altra llengua estrangera i, d’altra banda, les capacitats i actituds necessàries per a viure i conviure en una societat multilingüe i multicultural". En aquest sentit, Pasqual ha encoratjat els equips docents a triar els nivells Avançat I i Avançat II del Decret de Plurilingüisme, atès que "aconsegueixen els objectius de l’educació plurilingüe".