Rita Barberá: "El nou renaixement d'Espanya comença a gestar-se a València"

L'alcaldessa de València ha destacat les potencialitats de la ciutat en una reunió que se celebra avui a València per potenciar la Marca Espanya

Efe
18/07/2013
2 min

ValènciaL'alcaldessa de València, Rita Barberá, ha dit avui que la recuperació d'Espanya ha de "tenir el suport en les regions amb més capacitat d'expansió i amb possibilitats reals de créixer", com la valenciana, i ha afegit que té la impressió que "el nou renaixement d'Espanya comença a gestar-se a València".

Barberá ha fet aquestes declaracions en l'acte d'inauguració de la trobada 'El potencial exterior de la Comunitat Valenciana i Marca Espanya', organitzat per l'alt comissionat de la Marca Espanya a l'edifici Veles e Vents, situat a la Marina Reial Joan Carles I del port de València.

Sota el lema "innovadors, plurals, solidaris", la d'avui és la primera trobada empresarial organitzada per Marca Espanya i s'ha triat celebrar-la al País Valencià pel seu "tarannà creatiu i innovador" i el seu teixit empresarial "vinculat a l'exterior", segons l'alt comissionat.

"El renaixement va arribar a Espanya per València i el nou renaixement comença a gestar-se en aquesta terra", ha afirmat Barberá, que ha subratllat la necessitat de "prendre consciència del que som per explicar-ho al món amb orgull i decisió".

"Som molt més i molt millors del que alguns han traslladat dins de les nostres fronteres", ha destacat. Barberá també ha recordat durant la seva intervenció que les exportacions del País Valencià han crescut un 10% en el que portem d'any en relació amb 2012 i ha assenyalat els sectors del calçat, cítrics i taulells com els referents del comerç exterior valencià.

"Hem de guanyar-nos la millor reputació, la que atreu inversions, la que ens obrirà portes. Estic segura que avui donarem el primer pas d'aquest gran acord nacional", ha conclòs. Després de Barberá, ha intervingut el president de la patronal valenciana, José Vicente González, que ha subratllat la importància de la marca país.

"Quan he hagut de competir amb fabricants alemanys he hagut de demostrar tres vegades més que el que jo deia era cert. La marca és essencial i aquesta marca ha de ser única, no valen provincianismes ni localismes", ha assegurat.

En aquest fòrum participen gairebé dos-cents empresaris valencians exportadors, dividits en quatre taules de treball, juntament amb membres del govern espanyol, el valencià i membres de l'Ajuntament de València. Cadascuna de les taules, que abordaran qüestions relacionades amb el turisme, infraestructures, sector agroalimentari i indústria de referència, elaborarà un document de conclusions que es farà públic al final de la trobada empresarial.

stats