Reclamen que el corredor mediterrani sigui compatible amb els trens de Rodalies i de mercaderies

La Generalitat Valenciana ha exigit solucions tecnològiques que permetin la connexió amb les vies d'ample internacional

Trobada del Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani.
Ara
22/06/2017
2 min

ValènciaLa consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, Maria José Salvador, ha reclamat al ministeri de Foment "un full de ruta clar per al corredor mediterrani que sigui compatible tant amb les Rodalies com amb la tecnologia de la qual disposen les empreses de mercaderies". Així ho ha manifestat en la quarta reunió del Fòrum Valencià pel corredor mediterrani convocat per analitzar la situació d'aquesta infraestructura.

Salvador ha reclamat al govern central que aporti solucions que, des del punt de vista tecnològic i de la innovació, permetin la connexió de l'ample internacional amb la xarxa de Rodalies, que en el cas espanyol utilitza l'ample ibèric, així com amb les empreses de mercaderies que en l'actualitat tampoc disposen de la tecnologia necessària per operar amb l'ample internacional.

Canvi de criteri de Foment

Fins ara, el ministeri de Foment s'havia decantat per l'opció del tercer fil com, per exemple, al tram València-Castelló (a hores d'ara, en proves). Aquesta opció havia apostat per modificar les vies actuals i fer compatible l'ample internacional amb l'ibèric afegint un tercer rail al dos existents. Una solució que Foment sembla ara abandonar i opta per la instal·lació de l'ample internacional, al qual el servei de Rodalies i les empreses de mercaderies s'hauran d'adaptar.

Doble plataforma

Tot i el debat sobre el tercer fil o la instal·lació de l'ample internacional, des de les autonomies i les empreses mantenen la reivindicació d'una doble plataforma on se separen els serveis de passatgers i els de mercaderies.

"Bona notícia"

Per a la consellera, l'anunci de la instal·lació de l'ample internacional a les dues vies de Castelló a Vandellòs és una "bona notícia", però cal que el ministeri "resolgui els dubtes que genera" i, per això, "hem demanat al coordinador del corredor que ens expliqui el programa de treball i d'inversions perquè tant les autonomies com les empreses puguin planificar el seu futur ".

Més diàleg

Salvador ha defensat que "el consens i la coordinació són fonamentals per avançar". De fet ha manifestat que el coordinador europeu del corredor mediterrani ha mostrat en algunes converses la seva sorpresa pel que passa a Espanya perquè, segons ha dit, a Holanda "seria impossible que el govern central prengués decisions sense tenir en compte l'opinió dels territoris".

Treball coordinat i comú

La consellera també ha destacat la importància de la creació del Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani, constituït pel govern valencià el març del 2016, i que aglutina el Consell, agents empresarials, universitats, sindicats i ports, així com a la societat civil valenciana per debatre sobre aquesta infraestructura.

"És un espai de coordinació on compartir informació entre les entitats constituents i també per poder alçar la veu i reivindicar de manera contundent la necessitat que s'inverteixi en aquesta infraestructura, perquè és fonamental per a la nostra economia i per a la nostra societat", ha indicat Salvador.

stats