Pedro Sánchez refà ponts amb Volkswagen i Seat després del xoc pel PERTE de l'automoció
Felip VI i el president del govern espanyol presideixen la posada de la primera pedra de la planta de bateries de Sagunt
SaguntEl president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i Thomas Schmall, responsable de tecnologia del comitè executiu del grup Volkswagen, s'han dedicat agraïments i signes de complicitat durant l'acte celebrat aquest divendres de la posada de la primera cel·la de bateries de la futura gigafactoria de Sagunt. Un acte de complicitat després del malestar de Volkswagen i Seat per la tramitació i assignació del PERTE del vehicle elèctric i connectat, que fins i tot en algun moment va fer témer per la viabilitat del projecte de Sagunt.
"M'agradaria donar les gràcies a les administracions implicades, sobretot pel seu compromís. Crec que estem davant un exemple de col·laboració publicoprivada meravellós", ha comentat Sánchez. Per la seva banda, Schmall, que també és el president del consell de supervisió de Power Co SE, filial encarregada de la construcció de la gigafactoria, ha destacat la voluntat de l'empresa d'invertir en el desenvolupament empresarial valencià i espanyol, i ha tingut temps per destacar la gran decisió mostrada per Generalitat Valenciana i Ximo Puig per facilitar àgilment la construcció de la fàbrica de bateries a Sagunt, la segona de les sis plantes que el grup Volkswagen establirà en Europa.
150 milions de bateries
L'acte celebrat a Sagunt ha servit per aclarir les dades d'impacte econòmic que preveu el grup alemany. La gigafactoria iniciarà la producció de la cel·la unificada el 2026 i crearà més de 3.000 llocs de treball directes i més de 12.000 indirectes al País Valencià. A més, Schmall ha assegurat que la fàbrica comptarà amb "les tecnologies més capdavanteres" i que el parc cobrirà 200 hectàrees de superfície, la qual cosa equival a 400 camps de futbol. També ha confirmat que es crearà un camp de reciclatge, un parc de subministraments de bateries i centres de formació amb l'objectiu de minimitzar l'impacte mediambiental i fer una "correcta transició ecològica".
Segons explica Volkswagen, la nova gigafactoria de Sagunt tindrà una capacitat de 40 GWh a l'any, encara que s'han mostrat optimistes de cara a ampliar la capacitat un 50%, fins a arribar als 60 GWh. D'aquesta manera, la capacitat anual de la fàbrica serà de prop de 150 milions de bateries a l'any.
Dia històric
L'establiment de la gigafactoria de bateries a Sagunt és una de les grans fites en l'àmbit econòmic i industrial de la història del País Valencià. Aquesta ha estat la tònica general de tots els parlaments que s'han fet durant l'acte, on Ximo Puig ha aprofitat per remarcar "la importància de l'autogovern per aconseguir avenços significatius en les vides dels valencians i valencianes". Per la seva banda, el rei Felip VI, del qual no s'esperaven declaracions, ha emfatitzat l'envergadura del projecte i de la gran aposta de futur que suposa per al teixit empresarial valencià i espanyol.
La planta de Sagunt forma part del projecte de Volkswagen i Seat per a la mobilitat elèctrica, que preveu també les electrificacions de les plantes de Martorell i Landaben (Navarra), amb la mobilització d'una inversió total de 10.000 milions d'euros.