Mercadona començarà al juny la venda per internet a Barcelona
Els beneficis de la companyia han augmentat un 84%, de 322 milions el 2017 a 593 el 2018
ValènciaEl president de Mercadona, Juan Roig, ha anunciat aquest matí que la cadena alimentària estrenarà la venda per internet a Barcelona el 12 de juny. Amb aquesta decisió la capital catalana serà la segona ciutat on l'empresa oferirà aquest servei, després de València el maig passat, i que es basa en la posada en marxa d'una web especialitzada i d'aplicacions mòbils més fàcils i intuïtives.
El barri escollit per engegar l'experiència catalana serà les Corts i, tal com ha explicat Roig, "depenent de com evolucioni s'ampliarà a altres barris o no". L'expectativa de la companyia és aconseguir més vendes que a València, "perquè a la capital catalana hi ha menys botigues físiques". Un fenomen que Mercadona creu que es repetirà a Madrid pels mateixos motius.
Per a la prova al barri de les Corts, la cadena alimentària comptarà amb el centre logístic de la Zona Franca, que l'empresa valenciana confia acabar al maig. Mercadona espera que el negoci de venda per internet a Barcelona arribi fins a 30.000 repartiments al mes i doni feina a 300 persones.
Un 84% més de benefici
L'anunci l'ha fet Juan Roig durant la presentació de resultats del 2018, en què la companyia ha augmentat un 6% les vendes i ha passat de 22.950 milions a 24.305. La dada suposa repetir el percentatge del 2017, quan la cadena també va incrementar la facturació un 6%, passant de 21.623 milions el 2016 a 22.915.
Molt més destacat ha sigut el creixement dels guanys, que han augmentat un 84%, de 322 milions el 2017 a 593 el 2018. A propòsit del motiu d'un increment tan destacat, Juan Roig ha optat pel seu hermetisme habitual i l'ha atribuït a la decisió de la companyia de "preocupar-se menys de guanyar diners i centrar-se més en respondre a les expectatives del client".
Mercadona ha acabat el 2018 amb 1.636 botigues, després d'obrir 29 nous supermercats i tancar-ne 20. Un procés que la companyia continuarà el 2019 amb 100 nous establiments i el tancament de 60. L'objectiu de la cadena és arribar a 1.600 botigues en cinc anys.
Pel que fa a les previsions per al nou exercici, Roig ha assenyalat que el grup espera augmentar les vendes un 3,7%, fins als 25.200 milions, i incrementar un 50% la inversió per assolir els 2.300, cosa que previsiblement farà caure el benefici fins als 435 milions, xifra un 27% inferior a la que va obtenir el 2018. La plantilla creixerà en unes mil persones.
A Madrid a finals d'any
Pel que fa a la venda per internet, i després de València i Barcelona, Mercadona confia poder oferir aquest servei a Madrid a finals d'any o principis del 2020, i posteriorment en altres grans ciutats de l'Estat com Sevilla, Bilbao i Saragossa.
Sobre el funcionament de la venda per internet a València, l'empresari ha explicat que, tot i que encara són residuals, les comandes dels clients a la xarxa han augmentat un 120%, fins a les 800 diàries, i que es distribueixen en 97 municipis de la ciutat de València i la seva àrea metropolitana. Roig ha subratllat que Mercadona encara no guanya diners amb la venda a la xarxa, però ha assegurat que la companyia està decidida a fer rendible aquest canal.
Obertura a Porto
Juan Roig ha qualificat el 2019 d'any clau per a la companyia, perquè, a més de l'aposta per la venda per internet, la cadena obrirà les primeres botigues a Porto, on instal·larà la seva seu a Portugal. En total, Mercadona obrirà al país lusità 10 supermercats, el primer al juliol. A més, el grup està estudiant implantar-se en un altre país, que no ha volgut revelar, si bé ha afirmat que s'estan avaluant tres o quatre opcions.
Una altra de les novetats del 2019 de la cadena és la seva secció de plats preparats. Ara mateix Mercadona disposa d'aquest servei en 11 establiments a València, un a Barcelona i a un altre a Madrid, que inclouen fins i tot un espai per menjar al supermercat mateix. Segons Juan Roig, "la cuina a casa a meitat del segle XXI no existirà. A les cases s'acabaran els plats i només hi cuinarem per 'hobby'".
En aquesta línia d'avançar les propostes de futur de Mercadona, l'empresari valencià ha destacat la necessitat de la cadena de millorar el seu producte i no només apostar per ser barats. "Ens hem adonat que la qualitat del producte no era tan bona com hauria de ser. Molts clients, i jo ho subscric, diuen que per al preu que té, la qualitat no està malament, però volem que diguin que tenim una gran qualitat i un preu molt bo", ha conclòs Roig.