País Valencià08/05/2014

Imputen tres alts càrrecs del metro de València per l'accident del 2006

La titular del jutjat número 21 de València ha citat a tres treballadors que van participar en el projecte de col·locació de les balises de la Línia 1

Agències
i Agències

ValènciaLa jutge instructora del cas de l'accident de metro ocorregut a València el 3 de juliol de 2006 en què van morir 43 persones i altres 47 van resultar ferides ha citat a declarar com a imputats a tres treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

En una resolució feta pública fa uns minuts pel Tribunal Superior de Justícia valencià, la jutge cita a Francisco Orts, Francisco García i Vicente Contreras perquè declarin com a imputats el 17, el 24 i el 26 de juny, respectivament, per haver participat l'any 1999 en el projecte de col·locació de balises en el traçat de la línia 1 el metro, a la qual pertany l'antiga estació de Jesús on va tenir lloc el descarrilament del metro el 3 de juliol de 2006.

Cargando
No hay anuncios

D'aquesta forma, la jutge estima parcialment el recurs d'un dels advocats de les víctimes que ja al febrer va demanar la imputació de cinc directius de FGV i d'un tècnic d'una empresa externa ja que limita a tres les persones citades a declarar com a imputades. Els representants del ministeri fiscal s'havien adherit a la petició de l'advocat de l'acusació.

Els imputats Vicente Contreras, Francisco García i Francisco Orts, que eren l'any 2006 director adjunt d'explotació, director tècnic i director del departament d'Estudis i Programes, respectivament, són els primers responsables de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana imputats en la causa des de l'inici de la seva investigació al juliol de 2006. La titular del jutjat número 21 va arxivar la causa el febrer de 2008 sense imputar cap directiu de FGV en entendre que la responsabilitat penal era exclusivament del maquinista del metro i com que havia mort en l'accident la responsabilitat "havia quedat extingida".

Cargando
No hay anuncios

La jutge assegura en el seu escrit amb data 5 de maig que es veu "necessàriament vinculada" a citar aquests imputats ja que el passat mes de gener l'Audiència de València va acordar la reobertura del cas i també que es demanés a FGV que informés sobre les persones que, en la data de l'accident, eren responsables de revisar periòdicament i decidir la ubicació i característiques tècniques i de funcionament de les balises de limitació de velocitat instal·lades en el tram de la Línia 1 entre les estacions de Plaça d'Espanya i Jesús.