País Valencià21/04/2022

Imputen dos responsables i un enginyer del castell inflable en què van morir dues nenes a Mislata

Un informe policial afirma que el tècnic encarregat de supervisar la instal·lació no es va desplaçar fins al recinte firal

Ara
i Ara

ValènciaLa magistrada titular del jutjat de primera instància i instrucció número 4 de la localitat valenciana de Mislata, Elisa Soriano, ha acordat la citació com a investigats –abans imputats– del propietari i un altre responsable del castell inflable en el qual es va produir un accident el 4 de gener que va causar la mort de dues nenes de 4 i 8 anys i ferides a altres set menors. Soriano també ha citat a declarar com a investigat l'enginyer tècnic que va signar els certificats de la instal·lació de l'atracció firal. L'objectiu de la magistrada és esbrinar si els tres van cometre dos delictes d'homicidi per imprudència i un de lesions per imprudència.

Cargando
No hay anuncios

Durant la instrucció de la causa, Soriano ha citat fins ara els pares de les víctimes, tant els de les dues nenes mortes com els dels menors lesionats, i ha interrogat diversos testimonis que van presenciar com una ràfega de vent va alçar el castell inflable i va arrossegar els nens, que van caure violentament contra el terra.

Segons ha publicat el diari Levante, la jutge disposa d'un informe policial que afirma que l’enginyer que hauria supervisat la instal·lació en realitat no s'hauria desplaçat fins al recinte firal i hauria signat el document des de la ciutat d'Elx, on resideix.

Cargando
No hay anuncios

A aquesta documentació caldria sumar-hi l'aportada per la Policia Nacional de València, que, segons l'agència Efe, conclou que el castell inflable no estava ancorat d'acord amb les instruccions del fabricant i que aquest el va modificar per petició del comprador. El document també recull que la instal·lació va ser elaborada amb 30 punts d'ancoratge que permetrien, segons consta en l'informe, "una més que segura disposició contra el vent, no sols ràfegues de 30 quilòmetres per hora —límit legal a partir del qual s'ha de deixar d'utilitzar—, sinó fins i tot de ràfegues "significativament més elevades", com la que va alçar la instal·lació, que va ser de 72,4 quilòmetres per hora, segons els mesuraments de l'Agència Estatal de Meteorologia.