Les exportacions valencianes creixen un 6'4% i generen el superàvit comercial més gran de l'Estat
L'automoció concentra el 27,3% de les vendes i la Unió Europea, amb un 66,1%, és el principal client
ValènciaEl País Valencià ha exportat productes per valor de 7.987 milions d'euros el primer trimestre de l'any, la qual cosa representa un increment del 6,4% respecte del mateix període de l'any anterior, segons les dades difoses pel ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat.
La directora general d'Internacionalització, María Dolores Parra, ha explicat que el País Valencià manté la tendència a l'alça de les exportacions, la qual cosa ha situat el superàvit comercial en 1.138 milions d'euros, el més gran de tot l'Estat.
De fet, des del País Valencià s'exporta l'11,5% de les exportacions de l'Estat, concretament des de València es ven a l'estranger per valor de 4.737,4 milions d'euros, la qual cosa representa un augment del 5,5%; des de Castelló s'ha exportat per valor de 1.838,9 milions d'euros, amb un increment del 9,8%, i des de Alacant per valor de 1.411,2 milions d'euros, la qual cosa representa un ascens del 5,3%.
L'automoció concentra el 27,3% de les exportacions
Per sectors, l'automoció concentra el 27,3% de les exportacions, amb un creixement del 8,5%. Segueix el sector d'alimentació i begudes, amb el 20,6% de les vendes a l'exterior i un increment de l'1,9%. A continuació se situen els productes ceràmics, que creixen un 8,8%, i les semimanufactures no químiques, que augmenten un 7,1%.
La Unió Europea concentra el 66,1% de les exportacions valencianes
Per destinacions, les exportacions a Europa creixen un 6,3% i les dirigides a Amèrica un 2,2%. Pel que fa a Àsia creixen un 14,8%, Àfrica un 3,1% i Oceania un 16,8%.
Actualment, la Unió Europea concentra el 66,1% del total de les exportacions valencianes, amb Alemanya com a primer client, que creix un 13,1%, i després França, amb un ascens del 8,1%.
A Amèrica destaca l'ascens del Canadà, xifrat en un 17,8%; els Estats Units experimenten un descens en aquest període del 8,9% i Amèrica Llatina creix un 16,4%, amb destacats ascensos de les vendes a mercats com Xile i l'Argentina.
A Àsia, laXina experimenta un ascens del 15% i l'Índia del 20,6%. A Àfrica, Algèria i el Marroc impulsen el creixement del continent, respectivament, amb un 11% i un 21% d'ascens respecte del mateix període de l'any anterior.