País Valencià17/07/2013

Els empresaris valencians exigeixen la construcció del trams del corredor mediterrani ja pressupostats

La patronal creu que amb el tercer fil construït podran pressionar la Unió Europea per desbloquejar el seu pas per França

Acn
i Acn

ValènciaL'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) ha assenyalat aquest dimecres que s'han d'acomplir els terminis i construir la part compromesa del projecte del tercer fil ferroviari, paral·lel al Corredor mediterrani, sense temor a la decisió de França d'aparcar les obres que donarien continuïtat al projecte un cop travessada la frontera.

El portaveu d'AVE, Federico Félix, s'ha mostrat convençut en roda de premsa que amb la infraestructura construïda en territori de l'estat espanyol es podrà reclamar a la Unió Europea que pressioni França per desbloquejar la infraestructura. Félix ha atribuït la decisió del govern de França a les pressions dels transportistes francesos en contra del projecte.

Cargando
No hay anuncios

El govern de França va anunciar la setmana passada que no iniciarà les obres de les línies d'alta velocitat que donarien continuïtat a la part del corredor mediterrani fins l'any 2030. La decisió afecta entre altres les obres entre Perpinyà i Montpeller i la connexió Barcelona-París.

"No ens preocupem tant dels francesos, que quan els combois arribin a la frontera passaran", ha vaticinat Félix, afegint que hi haurà dificultats però "totes salvables i amb solució". El portaveu dels empresaris valencians ha dit però que en aquest moment el que cal és "pressionar" al govern espanyol perquè construeixi la part del tercer fil ferroviari que ja està pressupostada i compromesa.

Cargando
No hay anuncios

Félix ha apostat per la construcció d'aquesta solució alternativa al corredor mediterrani perquè "amb un 30 o 40% de la infraestructura feta es pot anar a la Unió Europea carregats de raons". En aquest sentit ha dit que la UE pot pressionar França perquè continuï les obres ja que es tracta d'un projecte que compta amb finançament europeu.

L'empresari ha dit que la solució del tercer fil és "enginyosa" i "factible" perquè suposa uns 1.000 milions d'euros, però tot i així els empresaris valencians "no renunciïn al gran corredor mediterrani". Amb tot, Federico Félix ha admès que en aquest moment una inversió de 57.000 MEUR "és pensar en la lluna".

Cargando
No hay anuncios

Aquest tercer fil suposa afegir una via amb ample europeu des de València fins a Barcelona, on ja arriba l'ample europeu. Està previst que pugui estar operativa a partir de 2015 i que arribi a Alacant el 2016.

L'acte ha comptat amb la presència dels màxims representants de l'Associació Valenciana de la Indústria de l'Automoció, del Comitè de gestió i exportació de cítrics, el president de l'Autoritat Portuària de València, el president de Boluda Corporació Marítima, de l'empresa citrícola Martinavarro així com de l'empresa hortofrutícola Anecoop.