Consum tanca el 2016 amb un benefici de 46,8 milions, un 20% més que l'any anterior
La cooperativa valenciana preveu que la venda de marques blanques no creixerà més i es mantindrà a l'entorn del 40%
ValènciaLa cooperativa Consum, la més important del País Valencià i una de les més destacades de l’Estat, va facturar 2.344 milions d’euros el 2016, fet que suposa un 10,5% més que l’any anterior i un 6,9% per sobre de la mitjana del sector. En total, el benefici ha estat de 46,8 milions d'euros, un 20% més que el 2015. D'aquest, la cooperativa ha repartit 32 milions, el 70%, en dividends entre els seus 13.504 treballadors.
Consum és ja la sisena empresa més important del sector de la distribució alimentària i disposa d’una quota de mercat als territoris on se situa, principalment el País Valencià, Múrcia i l'àrea metropolitana de Barcelona, que ja arriba al 14,75%.
El comerç electrònic, només l'1%
El director general de l’empresa, Juan Luís Durich, ha destacat que Consum va estrenar ara fa dos mesos el comerç electrònic a l’entorn de la ciutat de València, d'Alacant, i "d’aquí a poc", a la ciutat de Barcelona. Tot i això, Durich ha subratllat que a hores d’ara, el comerç electrònic només suposa l’1% de la distribució alimentària de la cooperativa.
Compra per internet complementària
Durich ha pronosticat que “la compra per internet serà complementària. Adquirirem algunes coses presencialment, principalment el producte fresc, i altres, mitjançant la xarxa. A Anglaterra, un país on han avançat molt en aquest sector, es troben en el 5%, que és una dada molt significativa, però menor”. “Cal diferenciar la compra a internet de la compra a domicili, que en el nostre cas és del 5%”, ha subratllat Durich.
Estancament de les marques blanques
El director general de Consum ha assegurat que les marques blanques estan "en un moment d'estancament. El seu pes a la cistella d'anar a comprar dels espanyols és del 40%, i en els propers anys no creixerà, es mantindrà o decreixerà un poc".
Retorn d'envasos
Sobre el programa de retorn d'envasos que planteja la conselleria de Medi Ambient de la Generalitat Valenciana, i que obligaria que els establiments gestionessin una part del reciclatge, incloent-hi els diners, s'abonarien als compradors un cop retornessin els envasos als comerços, el director general de Consum ha destacat que és un "gran problema per a nosaltres, i per al xicotet comerç resultarà impossible. El que cal fer és aplicar el model que ja hi ha en marxa", i que està basat en el del reciclatge als contenidors de tots els envasos que es consumeixen.
Independència de Catalunya
Preguntat sobre si una hipotètica independència de Catalunya dificultaria la gestió dels supermercats ubicats a Catalunya, Durich ha reconegut que la faria més complexa i "ens obligaria a realitzar una operativa paral·lela", però també ha relativitzat la situació, i ha destacat com Carrefour opera a Espanya "i quins problemes té?".