Consum no recuperarà la retolació en valencià dels productes en què la va retirar
200 socis es va donar de baixa de la cooperativa per l'eliminació de l'etiquetatge en llengua pròpia
ValènciaEl director general de Consum, Juan Luis Durich, ha valorat la recent polèmica sobre la retirada del valencià en l'etiquetatge d'alguns productes de la cooperativa durant la presentació de resultats de la companyia durant el 2017. Durich ha canviat la versió que l'empresa va traslladar al febrer, i ha assegurat que la mesura no es tractava d'una prova, sinó d'una actuació que ja es duia a terme "des de feia sis mesos", i que provenia de la necessitat d'augmentar la mida dels rètols, "com algunes persones grans reclamaven", i d'una empresa present en sis comunitats autònomes que vol ser "global".
El director general de Consum també ha informat que 200 socis es van donar de baixa pel canvi en l'etiquetatge, alhora que ha qualificat les crítiques que va patir la cooperativa "d'absolutament injustes". Per al cap de la companyia, les acusacions van ser "una sortida del to" i un atac a una de les empreses que més defensa el valencià.
Durich ha subratllat que els productes de la marca pròpia en què es va eliminar el valencià eren un 5% del total, "150 dels 2.000", i ha reclamat que es valori que la companyia continua amb la resta d'iniciatives en defensa de la llengua com ara l'edició de la revista i la retolació i la megafonia dels supermercats. "No entenc com a l'única organització que fa alguna cosa en valencià se li llencen al coll perquè pren una petita decisió sobre una part molta petita de tota l'activitat que fa en valencià", ha lamentat el director general de la companyia.