Familiars de les víctimes de l'accident de metro denuncien que el govern valencià va voler comprar el seu silenci
Dos testimonis relaten en el tercer capítol del documental '0 responsables' com el llavors conseller Juan Cotino va oferir feina als familiars de les víctimes de l'accident
ValènciaPer primer cop davant d'una càmera, els familiars de les víctimes de l'accident de metro ocorregut a València el 3 de juliol de 2006 expliquen com el govern valencià va tractar de comprar el seu silenci. Dos testimonis expliquen que el llavors conseller d'Agricultura, Juan Cotino, va acudir al tanatori per expressar el seu condol i dir-los que podien comptar amb ell "per allò que necessitessin".
Segons relaten aquests familiar de dues de les 43 víctimes mortals del pitjor accident de metro ocorregut a l'estat espanyol, Juan Cotino –mà dreta del llavors president Francisco Camps– va acudir al tanatori per oferir-se "pel que fos, a l'hora que fos i com fos".
Paco Manzanaro, home d'una de les víctimes, explica com Cotino i un regidor de Torrent van oferir-li un lloc de treball. "Venien preparats perquè sabien perfectament qui érem, sabien que el meu fill tenia la carrera d'ADE... Ho sabien tot!", assenyala. Segons ell mateix explica, l'oferta tenia una contrapartida: "Després d'oferir-te el treball et deien que si anàvem a personar-nos en el procés judicial... No sé com catalogar aquesta forma de donar suport a la gent".
Tot i rebre una trucada passats uns dies del mateix conseller per saber si acceptaven la proposta, la família Manzanaro no va voler la feina que li oferia l'alt càrrec de la Generalitat Valenciana. Altres famílies, però, sí que van acceptar l'ajuda de la Generalitat Valenciana.
En el tercer capítol d'aquesta sèrie documental, els testimonis expliquen com Cotino va oferir-los ajuda a canvi de no aixecar "gaire rebombori", expliquen fonts coneixedores del cas. L'objectiu de la web '0 responsables' és tractar de donar llum a algunes de les qüestions que segons els familiars de les víctimes no van quedar resoltes malgrat la investigació parlamentària de l'accident i la investigació judicial. Les dues recerques van assenyalar que l'excés de velocitat va ser la causa del sinistre en el qual van morir 43 persones i 47 més van resultar ferides.