À Punt torna a créixer i tanca el novembre amb una audiència del 3,7%, el seu màxim històric
La cadena s'acosta als índexs de canals com IB3 (4,2%), La 7 TV (4,7%) o Telemadrid (5,1%)
ValènciaÀ Punt va tancar el novembre amb un creixement de 0,2 punts, fins a assolir una quota de pantalla del 3,7%, segons dades facilitades per la cadena. Es tracta del seu màxim històric, que continua la tendència de creixement iniciada al març, quan, beneficiada per la gran demanda d’informació generada per l’inici de la pandèmia del coronavirus, el canal va doblar l'audiència i va créixer 1,3 punts, fins al 3,2% de quota.
Després de la davallada de l'estiu, quan el canal va reduir la seva audiència fins al 2,5%, al setembre la cadena va reprendre la senda positiva amb un augment de 0,5 punts fins al 3%, comportament que va repetir a l'octubre, quan va créixer cinc dècimes més i va enfilar-se fins al 3,5%, el rècord fins aquell moment.
El públic adult continua sent el principal nínxol d'À Punt, i al novembre el canal va assolir una quota del 6,6% entre els ciutadans que tenen entre 25 i 44 anys. Per als membres d'aquest segment de població, la radiotelevisió valenciana és la quarta opció per davant de cadenes estatals com La 1 i Cuatro.
Els informatius repeteixen un cop més com els continguts més vistos de la cadena. Creix especialment el telenotícies nit, que puja un 24% i anota un 5,2% d’audiència i 224.0000 espectadors de mitjana. També augmenta l’informatiu comarcal, que completa el seu primer mes sencer en antena amb un 5% d'audiència. Manté el liderat de canal el telenotícies migdia, que registra un 9,5% i 113.000 espectadors.
Per programes, destaquen l’espai mediambiental i agrari Terra viva, que ha assolit una quota mitjana del 5,5%, i el concurs Atrapa'm si pots, que ha registrat un 6,2%. Les estrenes d’entreteniment del mes també han tingut un bon resultat. El programa Loving Comunitat Valenciana ha anotat un 3,8%, l'espai Cara o creu un 3,2% i el programa Un lloc al món un 4,3%.
Encara lluny de la mitjana d'autonòmiques, que és del 8,5%
Amb tot, À Punt encara està lluny del conjunt de televisions autonòmiques de l’Estat, que al novembre van aconseguir una audiència mitjana del 8,5%, 0,2 punts menys que a l’octubre. La televisió valenciana, amb una trajectòria de poc més de dos anys, s’acosta ja als índexs de canals com IB3, amb una quota al novembre del 4,2% (-0,1); La 7 TV (televisió pública de la Regió de Múrcia), amb un 4,7% (-0,3), o Telemadrid, amb un 5,1% (-0,3). Molt més lluny estan cadenes com Canal Sur amb un 7,9% (-0,5), Aragón TV amb un 9,7% (-0,1), ETB amb un 9,9% (+0,3), TVG amb un 10,8% (+0,7) o TV3 amb un 15% (-0,5).
Increment del pressupost en 2,6 milions
Per acostar-se a l'audiència de la resta de televisions territorials, atès que a hores d'ara À Punt només supera els índexs dels segons canals de les corporacions autonòmiques com ETB1 (2%) o el 3/24 (1,4%), el 2021 À Punt comptarà amb un petit ajut com és l’increment en 2,6 milions d’euros del seu pressupost, que passarà a ser de 56 milions.