À Punt bat el seu rècord i tanca el maig amb una audiència del 4%
La cadena valenciana s'acosta a les quotes de pantalla de canals com La 7 TV (4,2%) o IB3 (4,7%)
ValènciaÀ Punt va tancar el maig amb una audiència del 4%, el seu màxim històric. La xifra és dues dècimes superior al 3,8%, l'anterior rècord de la cadena, assolit el desembre passat. Amb aquest 4%, la televisió pública manté el creixement iniciat al març després que el gener i el febrer patís una important pèrdua d'audiència.
Les xifres les ha facilitades la mateixa radiotelevisió valenciana, que en un comunicat ha destacat que la quota de pantalla del maig "iguala els últims registres que va tindre Canal 9", però "amb un pressupost tres vegades menor: 55 milions d’euros d'À Punt aquest 2021 davant dels 154 milions de Canal 9 el 2012". Des de l'ens públic també han emfatitzat que el 2012 la competència era molt menor perquè l'única plataforma de pagament que existia era Canal Plus, mentre que ara hi ha cadenes temàtiques de pagament i plataformes com Netflix, Amazon Prime o HBO que "han crescut molt".
Tot i que la televisió valenciana encara està lluny de la mitjana de les cadenes autonòmiques, que al maig va ser del 8,4% (+0,2), ja s'acosta, amb gairebé tres anys d'emissions, a les quotes de pantalla de canals com La 7 TV (televisió pública de la Regió de Múrcia), amb un 4,2% (+0,0%); IB3, amb un índex el mes passat del 4,7% (+0,3), o Telemadrid, amb un 5,3% (+0,3). Molt més lluny té cadenes públiques com Canal Sur, amb un 7,7% (+0,3); Aragón TV, amb un 10,3% (+0,5); TVG amb un 10,3% (-0,4), ETB, amb un 10,9%(+0,5) i TV3, amb un 13,9% (-0,6). També queda a gran distància Antena 3, que va ser el canal líder al País Valencià aquest maig, amb una quota del 14,7%.
L''Informatiu migdia', un cop més, el programa més vist
El millor registre de la cadena es va produir el dia 18, quan va assolir una quota de pantalla del 5%. Aquesta jornada, l'Informatiu migdia va aconseguir un 14,6% d'audiència. De fet, el programa de notícies de les 14 h va tancar el maig amb un seguiment del 10,3%.
Després dels telenotícies, l'emissió més vista del mes va ser la sèrie L’Alqueria blanca, que el 16 de maig va aconseguir una quota de pantalla del 9,3%. En posicions destacades també figura una estrena: el programa d'investigació periodística Zoom. L’emissió del dia 24 va registrar un 6,9%, i la seva mitjana del mes va ser del 5,9%.
Des d'À Punt també han destacat les dades de les primeres hores de la tarda, amb un 7,3% de quota de pantalla, per davant de canals com Cuatro i al nivell de La Sexta. En aquesta franja és clau el concurs Atrapa’m si pots,que va aconseguir un 7,5% el 19 de maig. Per la seva banda, el programa Bona vesprada, que presenten Màxim Huerta i Maria Fuster, va tancar el mes amb una mitjana del 4,5%. L’emissió més vista de l’espai va ser el dia 26, quan va assolir un 6%. La programació infantil també destaca aquest mes amb els espais de La Colla Sapiens i La Colla Challenge, amb un 14,6% i 13,7% de quota respectivament els dissabtes de matí.