27/01/2016

Si t’expliques de debò, potser t’entenen i tot

HE TINGUT LA SORT de compartir experiències amb empresaris que, al voltant de Femcat, van a escoles i instituts a explicar la seva feina. Té mèrit que persones tan enfeinades dediquin una estona a baixar del pedestal, mirar als ulls dels joves i respondre a les seves preguntes. Algunes conclusions dels que hi han participat són reveladores. La primera: anant a ensenyar, han après. Anaven disposats a alliçonar i han descobert quina imatge tenen d’ells, i alguns valors i prioritats diferents dels seus. Segona: hi ha desconeixement sobre què vol dir ser empresari, sobre el seu valor social; associen l’empresari al que mana, al que acomiada, al que guanya molt fent poc. Tercera: els mestres i alumnes acaben encantats, han pogut empatitzar amb una altra versió dels fets.

Inscriu-te a la newsletter Guerres mutantsLes opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Molts empresaris tenen raó quan es queixen que no es valora el que fan, com pateixen, com ajuden, com s’impliquen. Però l’única solució és explicar-se. I de debò. Com que anem cap a un món transparent, com que hi ha gent enfadada perquè alguns pactes socials com la meritocràcia o el progrés o els mínims de dignitat no es garanteixen, i com que la tele parla o de Steve Jobs o dels ERO, és lògic que els alumnes pensin en l’empresari com el que triomfa o acomiada, i no entenguin que hi ha també petits empresaris a cada bar o perruqueria.

Cargando
No hay anuncios

Sóc optimista i penso que el valor social de les empreses es pot entendre. Només cal que el tinguis i que l’expliquis bé. No es tracta de fer-ne un relat, no és cap ficció. És ser útil de veritat, i després explicar-ho. Llavors se t’obre l’oportunitat de conjugar el verb més interessant, només a l’abast de qui fa coses amb sentit i les comunica bé: convèncer.