L’influencer, winelover, pornlover i foodlover truca a l’enòleg i li diu que voldria tastar la seva nova anyada, però “un dia abans que la roda de premsa”. L’enòleg empassa saliva. “Tastar la nova anyada” vol dir rebre l’influencer, winelover, pornlover i foodlover al celler, abans que als altres, obrir-li totes les ampolles (les caríssimes, sobretot), fer-li un paquetet per emportar i tot a canvi d’unes fotos tortes d’Instagram, que ell penjarà, com si els altres, el ramat, no existissin. L’influencer, winelover, pornlover i foodlover té un caràcter dominat per la presbícia i la impaciència. Això fa que quan ha de fotografiar unes gambes, primer les remeni amb la forquilla i, després, sense ulleres, les retrati. El resultat és un holocaust de gambes, les unes damunt de les altres, borroses. “Però vull que em donis l’exclussiva –adverteix–. Si quan quedes amb mi hi ha algú altre jo no vinc”.
L’enòleg toca l’ase. Una nova anyada no és res que hagi de parar les rotatives de cap diari. No es pot parlar d’exclusiva. Quina exclusiva? "Alto les seques! ¿El celler Mas de l’Informàtic ha posat més garnatxa que carinyena al seu emblemàtic vi de pàrquing?"
Però què li ha de dir? Que sí, que hi vagi, que li destaparà de tot, i que es faran moltes fotos per Instagram, perquè així els altres influencers, winelovers, pornlovers i foodlovers estaran rabiosos. Pensa, entristit, que una exclusiva té sentit si la notícia és el vi, el raïm. Si la notícia és l’influencer, winelover, pornlover i foodlover, els seus seguidors, com encerta ell els vins tapats, com alliçona la becària, llavors ja no té cap sentit.