CORREPINS I BOTICLASTES

Quinze estratègies i cap solució

i Fernando Trias De Bes
01/11/2020
2 min

L’altre dia en una tertúlia radiofònica, parlant de les diferents mesures de cada comunitat autònoma, algú va dir que tenim quinze estratègies diferents i cap solució. Em va semblar un resum extraordinari del caos informatiu i la manca d’estratègia, ara sí, de les diferents administracions públiques en la gestió d’aquesta segona onada de mesures. Jo no sé si les autoritats s’adonen que la comunicació és tan important com el problema que tenim entre mans.

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

L’augment de contagis i d’ingressos hospitalaris no és l’únic aspecte que cal gestionar. Necessitem gestionar adequadament l’estat d’ànim i les expectatives dels ciutadans, dels consumidors i, especialment, de les empreses. La dada de pujada tan forta del PIB del tercer trimestre ens estava indicant que l’economia s’havia posat de nou en marxa, i amb força. La comunicació de mesures que restringeixen el moviment, així com les limitacions a restaurants, botigues o centres comercials, s’ha de fer de forma curosa, donant-los alternatives per poder seguir operant; les restriccions als desplaçaments s’han de comunicar acompanyant-les de demostracions i fets que ens tranquil·litzin, explicant com les decisions preses no afectaran l’activitat econòmica. On és la gestió de les emocions i les pors?

El món empresarial s’havia posat en marxa de nou però hem de tenir present que les empreses viuen només d’una cosa: de l’expectativa. Una economia amb interrogants i dubtes és una economia aturada.

Aquest problema s’agreuja encara més si les informacions i indicacions no són clares i si, a més, es donen ordres que més tard es rectifiquen, com va passar amb el tancament de classes de batxillerat i cicles formatius.

Les baralles entre les diferents administracions són la mateixa cançó de sempre. Cada cop que veiem Ayuso i Sánchez desqualificant-se, ens els creiem menys a tots dos, es perjudiquen mútuament.

No calen quinze estratègies, cal una gran estratègia de comunicació que ens permeti creure i no dubtar. Si no, l’estat d’ànim econòmic se n’anirà en orris i no ens podem permetre un quart trimestre com el segon i el tercer.

stats