28/07/2019

Neymar no substituirà Bale a Ferrari

BarcelonaDesprés del GP de l’Azerbaidjan, Valtteri Bottas liderava el Mundial de F1 amb un punt de marge sobre el seu company d’equip. Avui, set proves més tard, és Lewis Hamilton qui encapçala la classificació, amb 39 punts de marge sobre el finlandès, i havent guanyat setde les onze curses disputades. L’anglès, després de la desfeta d’ahir, el pitjor escenari on podia punxar amb Mercedes, només té al cap la pròxima cursa. Vol guanyar a Hongria per deixar encarrilat el sisè títol abans de les vacances, com si fos un Marc Márquez qualsevol.

Inscriu-te a la newsletter Comprar-se la democràciaLes opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Ahir, a Hockenheim, justament l’any que Michael Schumacher en fa 50, l’aura del set vegades campió mundial va tornar a planar. Com sempre, i com passa gairebé cada dia en el cor dels que estimem aquest esport. Si Hamilton guanya el títol d’enguany, com sembla, el seu objectiu immediat serà clar: igualar la fita de l’alemany. El Kaiser va obtenir els seus títols amb dos equips: Benetton i Ferrari. Fins ara, Lewis ha sigut campió també gràcies a dues escuderies: McLaren i Mercedes. La marca de l’estrella ha sigut per a ell l’equivalent al que la del Cavallino va ser per a l’enyorat Schumi. Però podria ser que amb això no en tingués prou. Intentar empatar amb Schumacher a títols tindria una lluentor especial si ho aconseguís amb un tercer equip. I fer-ho vestit de vermell agafaria una significació especial.

Cargando
No hay anuncios

A Ferrari les coses li funcionen millor en el terreny comercial i borsari que en l’esportiu. El fitxatge de Hamilton dispararia més unes accions que aquest any acumulen una pujada del 68%, cosa que contrasta amb el paper que estan protagonitzant a les pistes. Toto Wolff li donarà a Hamilton el que vulgui perquè renovi. Però estic convençut que a la Scuderia, Mattia Binotto-el team principal, concentrat en tasques de gestió esportiva després de cedir la batuta tècnica a Simone Resta- farà el que calgui per incorporar-lo.

Avui tindria més sentit el fitxatge de Hamilton que el d’Alonso, tot i els esforços ridículs d’alguns per convèncer-nos de la necessitat de la incorporació de l’asturià en el que seria la versió petrolífera del cas Neymar. I menys lògica té el corrent que insinua que Valentino Rossi seria el recanvi ideal de Vettel, i més després de la cotització a l’alça de l’alemany gràcies a la cursa d’ahir. Pobre Vettel: no el defensava ningú. Tothom el veia fora. Li passava com a Bale amb el Madrid. ¿I si tornés a Red Bull? Complicat després del bon treball d’ahir, per fi.