Les increïbles obres de la plaça de les Glòries
Deia l’estimat Oriol Bohigas que un dels errors més importants del pla Cerdà era la plaça de les Glòries, perquè tres avingudes de la ciutat confluint en el mateix sistema de circulació modern no funcionen.
O sigui que admetem que la plaça és un trencaclosques, passem per alt que el penúltim disseny, el tambor del 92, només va durar 20 anys, i oblidem que l’actual remodelació ha trigat set anys a acabar-se, però el que ja no sembla admissible és l’avís que ha fet l’Ajuntament de Barcelona, que preveu que l’obertura del túnel en sentit entrada a la ciutat provocarà “un increment de les retencions” durant l’hora punta els dies feiners.
De debò? Acabades les obres, ¿hi haurà més retencions? Aviam, no s’entén si vol dir que aquestes retencions seran temporals per la falta de costum dels conductors als nous itineraris o si seran estructurals perquè dels tres carrils que entraran a Barcelona, regulats amb un semàfor, un serà per al transport públic, l’altre haurà de girar per Padilla i només un podrà continuar per la Gran Via, però això és de rècord.
¿Ens estan dient que hem estat set anys d’obres i gastant milions d’euros per acabar circulant pitjor que abans? Si les retencions són estructurals, deu ser la primera vegada que se circularà pitjor després d’acabades unes grans obres del que s’ha circulat mentre han durat les obres. Perquè si es tracta de dissuadir d’agafar el cotxe per entrar a Barcelona, el mètode resulta caríssim. Esperem explicacions dels responsables.