08/10/2017

El GP del Japó no es va acabar amb la bandera de quadres

Els aficionats japonesos, els més entesos de la Fórmula 1, no mereixien un Gran Premi tan galdós. Amb una victòria més que plàcida, Hamilton ha posat la directa cap al quart títol de campió. La resta, tot el que va passar a Suzuka -més aviat poca cosa-, no va ser conseqüència de l’audàcia dels pilots, sinó de la manca de fiabilitat d’alguns cotxes, sobretot dels Ferrari. Un avorriment de cursa, inusual en un escenari habitualment excitant.

Inscriu-te a la newsletter La DANA i les costures obertes de la ciutatLes opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Les seqüeles de la prova d’ahir al traçat de Suzuka seran devastadores. Amb 59 punts de marge, Lewis Hamilton ja es podria posar el títol a la butxaca en la pròxima prova. Això vol dir que el que prometia ser el “campionat més apassionant de la història”, com ens han volgut vendre alguns, es decidirà amb gairebé tanta antelació com passava abans de la sobrevalorada revolució Liberty.

Cargando
No hay anuncios

Fernando Alonso anunciarà aviat que continuarà un any més a McLaren, ara que ja han concretat que utilitzaran el motor Renault, el mateix que ahir va ocupar dues de les tres places del podi. L’asturià no ho ha volgut fer públic abans per minimitzar l’impacte que la seva declaració podria fer a casa d’Honda. Ha estat elegant.

Abans de la cursa, la seva popularitat va provocar el caos en un acte publicitari a Shibuya. Hi va anar tanta gent, que el van haver de suspendre per seguretat. Alonso és un ídol al Japó, un país que admira moltíssim, i, precisament pel respecte que li té, no ha volgut anunciar els plans de futur fins haver passat aquest compromís.

Cargando
No hay anuncios

Qui no podrà quedar tan bé és l’altre pilot espanyol. Quan tot semblava que acabaria la temporada amb Toro Rosso, hem sabut que a partir de la cursa d’Austin Carlos Sainz ja serà pilot de Renault en substitució del fracassat Jolyon Palmer. És evident que per a ell disposar d’aquestes quatre últimes curses per adaptar-se al cotxe i l’equip de l’any vinent té un gran valor. Ara mateix l’equip italià té deu punts de marge en el campionat de constructors sobre la formació d’Enstone. Ves per on, la missió del pilot madrileny -que després que s’anunciés el seu futur no ha tornat a puntuar- serà intentar capgirar aquesta situació, ja que això suposaria un grapat de diners per al seu nou equip de cara a l’any vinent. No ha de ser gaire còmode això.