07/09/2019

El calendari, un maldecap creixent

Si s’acaben confirmant els calendaris de la Fórmula 1 i de MotoGP, els aficionats als esports del motor tindrem un any d’allò més atapeït. En total hi haurà 42 curses entre un mundial i l’altre: 20 de MotoGP (una més que aquest any) i 22 de F1 (amb la cursa de Montmeló entre elles), cosa que suposa un rècord des que el 1950 va començar a rodar el Gran Circ. A més, hi haurà 10 caps de setmana (dos més que aquest any) en què coincidiran les curses de les dues especialitats, cosa que farà difícil aixecar-se del sofà.

Inscriu-te a la newsletter Ara ve NadalLes opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Els pilots de F1, que any rere any veuen com el calendari s’amplia (de les 17 curses que es van disputar l’any 2000 passem a les 22 de l’any vinent), acullen amb alegria aquesta notícia: més curses vol dir tenir l’oportunitat de fer més quilòmetres, que és el que els agrada. “Crec que com a pilots som a la banda afortunada”, assegurava Sebastian Vettel quan s’especulava amb la possibilitat que s’incrementés el nombre de curses. Però el pilot alemany de Ferrari anava més enllà: “Per als equips, especialment per als enginyers i mecànics, suposa un gran estrès tenir 22 curses”.

Cargando
No hay anuncios

Liberty Media, l’empresa que va comprar-li els drets a Bernie Ecclestone, va arribar amb ganes de reformar la competició, fer-la més atractiva. En definitiva, fer que el negoci rutllés més i generés més ingressos. “Hem de deixar que Liberty faci els seus negocis. I aquests negocis es basen en fer créixer la F1. Si poden atreure promotors, hem de donar-los suport. Però, de la mateixa manera, hem de protegir la nostra gent, perquè arribarà un moment que no serà assumible fer el Mundial amb un sol grup de treball”, apuntava Toto Wolff, cap de l’equip Mercedes, seguint la línia de Vettel però obrint un debat nou, el de fer rotacions.

Els professionals que hi ha al darrere dels pilots de F1 òbviament treballen del que els agrada, i de ben segur que se senten afortunats de poder-ho fer, però també tenen vida més enllà de la feina. “Hem de cuidar la nostra gent i assegurar-nos que no els demanem massa”, avisava Andreas Seidl, de McLaren, que afegia: “Si seguim tenint més curses, haurem de modificar les nostres organitzacions”. I a l’època en què la F1 ha decidit estrènyer-se el cinturó i reduir les despeses, ¿quin sentit té programar més curses per obtenir més beneficis però haver de gastar el doble cada escuderia en dos equips de professionals que facin rotacions per cobrir les curses? Alguns equips, com Williams, ja han avisat que poden tenir problemes. “Nosaltres no ens podem permetre el luxe de fer rotacions. Moltes persones ara treballen fins al límit, però els demanàvem 21 curses, els tests i després la feina que fan a la fàbrica”. Compte, que no passi com amb la faula de la gallina dels ous d’or!